وزیر دادگستری گفت: دستاوردهای جمهوری اسلامی در مذاکرات هسته ای قابل توجه و اتکاست.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران از پایگاه اطلاع رسانی وزارت دادگستری، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی، روز یکشنبه در جلسه شورای مدیران این وزارتخانه و سازمان تعزیرات حکومتی به دستاوردهای مثبت ایران در مذاکرات هسته ای اشاره کرد و افزود: ازنمایندگان مجلس که با دقت، فراست و هوشمندی و تذکرات و هشدارهای به جا کلیات این طرح را تصویب کردند تشکر و امیدواریم خیر و سعادت مردم تامین و شر دشمنان دفع شود.

وی با بیان این مطلب که موضوع برجام و مباحث هسته ای، صفحه مهمی در تاریخ انقلاب و کشوراست، گفت: در مذاکرات، کشمکش و جدال سختی بین ملت مسلمان ایران و دشمنان قسم خورده اش وجود داشته و مهم تراین است که انسان با حفظ مواضع، آرمانها و مسیر خودش تلاش کند تا موانع را رفع و هزینه ها را کاهش بدهد، خطرات را به حداقل برساند و دشمنی ها را از حالت مستقیم، خشن و لجام گسیخته به رفتار قابل کنترل و قابل تحمل، هدایت و مدیریت کند.

وی با اشاره به اینکه دشمنی دشمنان و کینه توزی معاندین اسلام و حرکت الهی و انقلابی ملت ایران را نمی شود از بین برد ،اظهار کرد: اینها یک عده آدم های دنیا طلب، منفعت پرست و خودخواه هستند که زور و پول دارند و مغرور، متکبر هستند و به تعبیر قرآن کریم، به طغیان رسیده اند.

وزیردادگستری ادامه داد: 'دشمنی دشمنان با ما که سردمدار و پرچمدار حق طلبی، خداخواهی و استکبار ستیزی هستیم، شدیدتر است و نباید در این تردیدی داشته باشیم'.

با تدبیر، تفکر، صبوری و مقاومت جلوی دشمنی دشمنان را بگیریم

پورمحمدی افزود: مهم این است که ما تلاش کنیم مسیرمان را با قوت ادامه دهیم و راه را برای بهانه گیری آنان و برای اینکه بتوانند با ما ضربه بزنند و ما را از پا در بیاورند ببندیم.

وی با بیان اینکه این حرکت عاقلانه ایست و عقل، منطق و تعلیمات دینی نیز بر این امر تاکید دارد که باید با تدبیر، تفکر، صبوری، مقاومت و تهیه ابزار و امکانات لازم، جلوی دشمنی دشمنان را بگیریم، افزود: کلام خداوند نیز ناظر بر این است که دفاع از حق، جهاد و شهادت جایگاه والایی دارد ولی خداوند نفرموده که همیشه با دشمن درگیر شویم، بلکه باید آمادگی کافی فراهم کرد تا دشمنان از درگیری با ما بترسند و از ما دور شوند؛ یعنی باید تلاش کنیم با هوشمندی و تهیه مقدمات و ابزار، دشمنان را از اینکه به فکر آسیب زدن به ملت مسلمان باشند باز بداریم.

وزیردادگستری درمورد روند مذاکرات تصریح کرد: همانگونه که درمسایل مختلف اینطور نیست که همه امور کاملا شفاف، روشن و قابل تحصیل به نفع خود باشد، در این مباحث و مراودات نیز اینطور نیست که هیچ نقطه ابهامی وجود نداشته باشد و همه چیز بصورت یکطرفه به نفع ما باشد.
به گفته وی، بلکه مهم آن است که ما تصمیمی بگیریم که برای ما کمترین عارضه و بیشترین سود را درپی داشته و وقتی محاسبه می کنیم، بالنسبه منافع بیشتری داشته باشد. هیچ خیری بدون ضرر نیست و در دنیا چنین چیزی اتفاق نمی افتد و هر کسب سودی در کنارش ضرر، سختی و مرارت دارد و این امری طبیعی است که هر توافق و داد و ستدی، مقداری سود و مقداری ضرر دارد.

دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات قابل توجه و اتکاست

وزیر دادگستری گفت: ذهنیت عمومی انسانهای فهیم، فرهیخته و موقعیت شناس در قبال این موضوع بدین گونه است که نظام اسلامی در این مراودات دچار آسیب کمتری شده و خسارت حیثیتی ندیده است و درعین حال دستاوردهای قابل قبول و قابل ارایه ای کسب کرده و آنچه که به آن رسیده در مقابل آنچه از دست داده، قابل توجه و اتکاست.

وی با انتقاد ازکسانی که نادانسته با افکار دشمن همراه می شوند، افزود: مهمترین چیزی که برای جبهه استکبار اهمیت دارد این است که ما صاحب بمب نشویم؛ بله هرکس در ایران تهیه و تولید بمب را مثل جریان استکبار برای خودش مصلحت و سرمایه اصلی می داند، خب، بله، از دست دادن بمب خسارت بزرگی است و در ذهنشان موفقیت و توانایی، داشتن بمب است و چون ما نمی توانیم بمب تولید کنیم، پس خیلی چیزها را از دست داده ایم. این تفکر دشمن است و می گویند چون جلوی جمهوری اسلامی را گرفته ایم که بمب تولید نکند پس همه چیز به دست آورده ایم.

پورمحمدی ادامه داد: اگر حرف ما این است که عزت، آرمان ها و شعارمان حفظ و نگذاریم موقعیت کشور متزلزل شود و منافع ملی را تامین و خسارت خود را به حداقل برسانیم، باید بهانه را از دشمنان بگیریم و این توهم را از آنان سلب کرده و نگذاریم دنیا را علیه ما تحریک و دشمنان ما را علیه ما بسیج و جبهه قدرتمندی علیه ما تشکیل دهند.

به گفته وی، البته این خیلی مهم است که بدانیم اگر دشمن در شرایطی مجبور به عقب نشینی شد آیا از طرق دیگر نفوذ نمی کند و دست از دشمنی بر می دارد؟ مسلم است که جدال و کشمکش پیوسته وجود خواهد داشت. درگیری در جبهه پایان نیافته و دشمن نیز می گوید که جدال ادامه دارد. ما نیز مواضع خود را حفظ کرده و خواهیم کرد و توانسته ایم شرایط جهانی را به نفع خودمان رقم بزنیم.

نظام اسلامی آرمانهای خودش را دارد و این خطوط و مرزها باید حفظ گردد

وزیردادگستری در ادامه سخنانش ضمن بیان این مطلب که از گذشته عده ای همواره بر خلاف جریان انقلاب حرکت می کرده اند اظهارداشت: از گذشته عده ای در داخل کشور بوده اند که دارای ذهنیت های غیرواقع بینانه و خلاف مسیر اصلی مردم، نظام و انقلاب بوده اند و می گفتند که ستیز با استکبار صحیح نیست و برخی نیز بر این باور بودند که می توان با آمریکا تفاهم کرد. ولی اینطور نیست. عده ای می گفتند باید با موج جهانی همراهی کنیم و دست از شعارها برداریم.

وی با اشاره به اینکه این دیدگاه ها الان هم وجود دارد، گفت: اما دوستان ما در دولت و مدافعان این گفت و گوها و توافقات چنین ذهنیتی ندارند.

وی افزود: انقلاب جایگاه و آرمان های خودش را دارد و این خطوط و مرزها باید حفظ شود و این امر برای کسی مشتبه نشود. نه دوستان و نه دیگراندیشان. دشمن نیز تکلیفش روشن است،دوستان ما نگران نشوند. جبهه انقلاب مضطرب نشود و تصور نکند اتفاقی بر خلاف منافع، شعارهای انقلاب و امام راحل، فرهنگ جهاد و مقاومت افتاده است.

وزیر دادگستری در ادامه افزود: ما فکر می کنیم آنچه اتفاق افتاده در فرآیند تحولات انقلاب و در مسیر تفکر امام راحل و رهبری معظم و علیه جبهه استکباراست و این نیز پرده دیگری از رشد و تعالی انقلاب است که امیدواریم منطبق با واقعیات، فهم صحیح شرایط، دشمنی ها، مشکلات، چالش ها و مقدورات با هم دیده و سنجیده شود تا ببینیم که مسیر قابل دفاع و تحسین برانگیز است و در این نباید تردید و شک ایجاد کرد.

پورمحمدی گفت: این همه تلاش و مراقبت جای قدردانی دارد. اگر نقطه ضعفی وجود دارد باید هشدار دهیم و مراقب باشیم تا دشمن نفوذ نکند؛ اما دستاوردها را کم نبینیم و ذائقه مردم را تلخ نکنیم.

به گفته وی، گاهی در این مسایل ناشکری دیده می شود،این توفیق الهی شکرگذاری می خواهد و اگر اینگونه نباشد از ما سلب خواهد شد. باید مردم را هوشیارتر و قدرتمندتر کنیم. اجازه ندهیم در شرایطی که تا حدودی توانسته ایم جلوی تکبر دشمن را بگیریم و جایگاه خودمان را ارتقا دهیم، با ناشکری موقعیت را از دست بدهیم.

براساس این گزارش وزیردادگستری در ابتدای سخنانش با اشاره به شهادت یکی از فرماندهان سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران در سوریه گفت: شهادت سردار حسین همدانی که سالیان سال در راه جهاد و دفاع از حق و حقیقت و مبارزه با دشمنان و ظلم و ظالمین تلاش کرد را تبریک و تسلیت می گوییم و برای همگان توفیق قدر شناسی و گام برداشتن در راه خدا، جهاد و شهادت را طلب می کنیم و امیدواریم که خداوند پاسخ این تلاشها و مجاهدات ها را عزت اسلام و سربلندی مسلمین و خذلان، شکست و اضمحلال دشمنان خدا و دین حق قرار بدهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار