معاون اقتصادی شهرداری مشهد از رشد 95 درصدی بودجه اقتصادی و 47 درصدی بودجه شهرداری خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ معاون اقتصادی شهردار مشهد از رشد 47 درصدی بودجه کلی شهرداری مشهد در سال 94 نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: بودجه اقتصادی شهرداری نیز 95 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

محمدرضا مزجی افزود: افزایش بودجه کلی شهرداری تهران 13 درصد، شهرداری اصفهان 12 درصد و شهرداری شیراز 2.2 درصد بوده و شهرداری تبریز رشدی نداشته و این افتخاری است که نصیب شهرداری مشهد شده است.

وی همراهی فعالان اقتصادی مشهد در تفریغ بودجه را موثر دانست و گفت: شهرداری در سال گذشته موفق شد برای نخستین‌بار 90 درصد بودجه مصوب را در موارد پیش بینی شده هزینه کند؛ در حالی که در سال 92، تنها 39 درصد بودجه به درستی هزینه شده است.

معاون اقتصادی شهردار مشهد به توجه شهرداری به سرمایه داران و فعالان بزرگ اقتصادی بعنوان سرمایه گذاری های کلان و سرمایه های خرد مردمی اشاره کرد و افزود: سرمایه‌های خرد مردمی همچون قطره‌های باران هستند که اگر جمع شوند تبدیل به اقیانوس می‌شوند.

مزجی میزان فروش اوراق مشارکت در سال گذشته را هزار میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: برای اینکه همه مردم بتوانند از اوراق مشارکت استفاده کنند بسترهای مناسبی با کمک شورای اسلامی شهر فراهم شد که برمبنای آن علاقه مندان می‌توانند با پرداخت 30 درصد اوراق صاحب 100 درصد اوراق شوند و بالغ بر 20 درصد سود اوراق نیازی به پرداخت نیست و بقیه را به صورت قرض الحسنه در طول یکسال پرداخت کنند.

وی تاکید کرد: این سرمایه‌گذاری‌ها با تضمین بانک و ضمانت شهرداری مشهد و با نظارت بانک مرکزی و کاملا سالم تحقق پیدا می‌کند.

رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های شهرداری مشهد با اشاره به طرح اقتصادی بارش باران، گفت: این طرح سرمایه اولیه نمی‌خواهد و از همان ابتدا به صورت اقساط 3 ساله به صورت قرض الحسنه است و یقینا کسانی که در این طرح ثبت نام کنند و مشمول این طرح شوند در آینده سهام خوبی نصیبشان خواهد شد.

مزجی با بیان اینکه یکی از مسائل مهمی که باید در جمع علاقه مندان اقتصاد مطرح شود، اقتصاد زیارت است، ادامه داد: شهرداری ابتکاری را با کمک استانداری و فعالان اقتصادی برای استفاده از این سیل جمعیت عاشق امام رضا (ع) که به مشهد می آیند؛ انجام داده است.

وی تصریح کرد: بعد از تصویب بنا شده شرکتی به عنوان شرکت مادر تخصصی بین المللی تاسیس کنیم که این شرکت برای جذب سرمایه‌های مردمی و علاقه مندان بستر مناسبی است.

معاون اقتصادی شهردار مشهد مقدس همچنین بر اهمیت به رسانه به عنوان سرمایه مهمی در فعالیت‌ها تاکید کرد.


انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.