جمعی از قضات دادگستری استان کرمانشاه در بازدیدی علمی از اماکن تاریخی شهر کرمانشاه از نزدیک با ضوابط و مقررات میراث فرهنگی آشنا شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛علی فعله‌گری، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه در حاشیه این بازدید اظهارکرد: تعداد 60 نفر از قضات دادگستری استان کرمانشاه در برنامه بازدید علمی، از اماکن تاریخی، فرهنگی شهر کرمانشاه از جمله تکیه معاون الملک و تاق بستان دیدن کردند.

وی افزود: این برنامه با هدف آشنایی هرچه بیشتر قضات دادگستری استان کرمانشاه با ضوابط و قوانین میراث فرهنگی و حرایم آثار تاریخی برگزار شد.

فعله گری ادامه داد: با توجه به اینکه حفاظت از آثار تاریخی جزو مهمترین وظایف سازمان میراث فرهنگی است و در بحث تعرض به آثار تاریخی نقش دستگاه قضایی در صدور آرا و حمایت از این سازمان بسیار می تواند تاثیر گذار باشد، از جمعی از قضات دادگستری استان کرمانشاه دعوت شد تا در برنامه ای یک روزه ضمن بازدید از اماکن تاریخی با مباحث و ضوابط میراث فرهنگی آشنا شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، معرفی حرایم آثار تاریخی، شرایط خاص حفاظت از آثار تاریخی و ... را از جمله مواردی عنوان کرد که قضات دادگستری در صورت آشنایی با آن بهتر می توانند به سازمان میراث فرهنگی در راستای صیانت از آثار تاریخی و فرهنگی یاری برسانند.

انتهای پیام/س

برچسب ها: کرمانشاه ، قضات ، اماکن ، تاریخی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.