توقف 3خط تولید آبلیمو/ارجاع پرونده 51 واحد تولیدی متخلف به مراجع قضایی

تعدادی از واحدهای تولید کننده آبلیمو محصولات بسیار با کیفیت و سالم تولید می‌کنند که مصرف آنها مورد تائید سازمان غذا و دارو است و بدلیل کیفیت بالا تا حد امکان نشان ایمنی و سلامت دریافت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان دکتر هدایت حسینی گفت: برنامه ارتقای سلامت و کیفیت آبلیمو بدلیل وجود گزارشات فنی از دانشگاه‌های علوم پزشکی و ارزیابی محصولات سطح عرضه از سال گذشته بصورت یک برنامه مصوب در اداره کل نظارت و ارزیابی فرآورده‌های غذایی و بهداشتی در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: در طی این برنامه، کنترل مستمر واحدهای تولید کننده آبلیمو و محصول آبلیمو در سطح عرضه انجام شده است.

حسینی اظهار داشت: به منظور اطمینان از سلامت و کیفیت آبلیمو در اولین قدم ضوابط صدور پروانه های بهداشتی ساخت سازمان غذا و دارو مورد بازنگری قرار گرفت و با توجه به آنکه استفاده از روش‌های تولید قراردادی و نام‌های تجاری متعدد سبب بروز تقلبات و تخلفات در این صنعت شده بود، محدودیت‌ها از این جهت با همکاری انجمن صنفی مربوطه در نظر گرفته شد.

وی افزود: در ادامه کنترل مستمر و نمونه‌برداری‌های متعدد از سال گذشته از سطح عرضه بعمل آمد که بر اساس نتایج آزمایشات بعمل آمده با محصولات و واحدهای تولیدی متخلف برخورد شدیدی نشده است. در حال حاضر در راستای اجرای این برنامه سه خط تولید آبلیمو در کشور بدلیل تخلفات متعدد توقیف و از تولید محصول ممانعت شده است.

مدیر کل نظارت و ارزیابی فرآورده‌های خوراکی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو در پایان خاطر نشان کرد: همچنین در تعداد 51 محصول آبلیمو با نام‌های تجاری متفاوت موارد عدم انطباق با ضوابط فنی و بهداشتی سازمان غذا و دارو اثبات شده است که از طریق دانشگاه‌های علوم پزشکی ناظر به این واحدهای تولیدی پرونده تخلفات به مراجع قضایی ارجاع شده است.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، وی در پایان گفت: در عین حال تعدادی از واحدهای تولید کننده آبلیمو محصولات بسیار با کیفیت و سالم تولید می‌کنند که مصرف آنها مورد تائید سازمان غذا و دارو است که بدلیل کیفیت بالا امکان اعطای نشان ایمنی و سلامت بعنوان یکی از نشان‌های عالی حوزه سلامت به آنها وجود دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۱۹ مهر ۱۳۹۴
اسمشونومیگفتیدلابد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۱۹ مهر ۱۳۹۴
این نوع برخورد مسئولین شرم آوره
این همه از موج سرطان و... حرف میزنن ولی بعضی ها بخاطر منافعشان هیچ اقدام قاطعی انجام نمی دهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۱۹ مهر ۱۳۹۴
حداقل اسم تولید کننده ها یی که آبلیموی با کیفیت رو تولید میکنن ذکر میکردید
آخرین اخبار