نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی گفت: با آبادانی روستاها شاهد مهاجرت معکوس مردم از شهر به روستا خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری؛ نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاح پارک روستایی در روستای نوده بخش دشت‌سر آمل،با تاکید بر اینکه با توجه دولت در چند سال گذشته تاکنون عمران، آبادانی و سازندگی در روستاها شدت پیدا کرده است،گفت: با آبادانی روستاها می‌توان با کاهش مهاجرت مردم از روستا به شهر، مهاجرت معکوس را شاهد بود.

یوسفیان‌ملا با اشاره به اینکه باید بیشتر از گذشته به روستاها توجه شود، افزود:باید توجه به روستاها در اولویت فعالیت مسئولان قرار بگیرد.

وی با اعلام اینکه دولت‌مردان در مقابل مردم وظایف زیادی دارند و مردم نیز باید مسائل متعددی را رعایت کنند،تصریح کرد:دریافت خدمات مردم از دولت باید باعث ایجاد رفاه و آسودگی بیشتر شود.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه هم‌اکنون مالیات بر ارزش افزوده به بلایی بر جان مردم تبدیل شده است،گفت:اگر بسیاری از افراد برای دریافت مالیات بر ارزش افزوده،کشورهای پیشرفته را مثال می‌زنند، چرا از خدمات بی‌شمار آن کشورها به مردم و اقشار مختلف سخن به میان نمی‌آورند.

یوسفیان با تاکید بر خدمات بی‌نظیر دولت به مردم در کشورهای پیشرفته در قبال دریافت مالیات،افزود:هم‌اکنون ۲۸ کشور اتحادیه اروپا مالیات دریافت می‌کنند ولی خدماتی که می‌دهند بسیار زیاد و در جامعه ما محال است.

وی با اشاره به رسیدگی به مشکلات روستایی در شهرستان آمل، گفت: حدود ۷۰۰ میلیون تومان چندی قبل برای تقویت و ترمیم شبکه‌های برق‌رسانی در روستاها توزیع شد و امیدواریم با کارشناسی‌های لازم در آینده نزدیک مشکلات روستاها مرتفع شود.

بخشدار دشت‌سر آمل هم دراین مراسم گفت:روستاها منشأ تحرک، آبادانی، تولید، شور و نشاط هستند و باید به روستاها توجه شود تا چرخه اقتصاد، تولید و سر زندگی بیشتر از گذشته به چرخش در بیاید.

بخشدار دشت‌سر آمل با تاکید بر اینکه شهرستان آمل دارای پنج بخش آمل، مرکزی،دشت‌سر،دابودشت و لاریجان است،افزود:در بخش دشت‌سر۳۲ روستا وجود دارد که در دو دهستان دشت‌سر شرقی و غربی مستقر هستند.

وی تصریح کرد: این بخش ۴۰ هزار نفر جمعیت دارد و در آن با توجه به روستاهای بزرگ با جمعیت بالا، دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت‌الله آملی استقرار دارد.

حسنی با اشاره به وجود شهرک صنعتی، فعالیت واحدها و کارخانجات صنعتی در این بخش،گفت: گازرسانی به همه روستاهای این بخش انجام شده و پرونده انتقال گاز طبیعی به آنها بسته شده است.

وی با اعلام اینکه هم‌اکنون طرح هادی در ۲۳ روستای این بخش در حال اجرا است،تصریح کرد:امیدواریم در آینده نزدیک با همکاری اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان آمل این طرح بزرگ در دیگر روستاهای بخش دشت‌سر اجرایی شود.

بخشدار دشت‌سر آمل گفت:در گذشته روستاهای زیادی در این بخش همانند روستای بلیران وجود داشته که از کم‌ترین امکانات بی‌بهره بودند ولی هم‌اکنون با استفاده از امکانات مطلوب از مناطق نمونه گردشگری محسوب می‌شوند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.