نماینده مردم تهران در مخالفت با تغییر دستور طرح یک فوریتی اقدامات متناسب دولت در اجرای برجام گفت: پشت پرده‌هایی در تعجیل طرح برجام وجود دارد.

حسینیان: چه دلیلی برای تعجیل در تصویب طرح برجام در مجلس وجود دارد؟/ لاریجانی: هیچ دستی پشت پرده‌ای وجود نداردبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، روح الله حسینیان نماینده مردم تهران در مخالفت با تغییر دستور طرح یک فوریتی اقدام متناسب دولت در اجرای برجام گفت: ما امروز در یک نقطه حساسی قرار گرفته‌ایم و اگر بدون دقت وارد طرح برجام و تصویب آن شویم، قطعاً در مقابل نسل‌های آینده هیچ پاسخی نخواهیم داشت.

وی با بیان که چرا مجلس باید در حال حاضر وارد کاری شود که از اصل خلاف قانون است، افزود: چه عجله‌ای در پشت پرده نهفته شده است که امروز و اینگونه مجلس می‌خواهد با تصویب طرح برجام خود را در مقابل در عمل انجام شده قرار دهد.

نماینده مردم تهران در ادامه با بیان این که برجام برخلاف اصل 152، 153 و برخلاف اصل 110، 177 و 125 به مجلس ارجاع شده است، تاکید کرد: در اصل 177 و 125 کلیه عهدنامه‌ها باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد که اگر این امر صورت نگیرد، آن رویه قانونی نیست.

حسینیان در ادامه تصریح کرد: سوال بنده از هیئت رئیسه مجلس این است که برجام کی به تصویب مجلس رسیده که مجلس امروز تصمیم گرفته یک حاشیه در متن قانون اساسی بزند.

نماینده مردم تهران با بیان این که برجام موضوع تصمیم طرف مذاکره کننده یعنی ایران و 1+5 اظهار داشت: مگر می‌شود به این طرح حاشیه و یا چیزی به آن اضافه کرد که ایران نمی‌تواند حق دخالتی در آن داشته باشد.

حسینیان در ادامه تأکید کرد: آیین نامه داخلی مجلس، به مجلس این اجازه را می‌دهد که اگر طرحی یک فوریتی و دوفوریتی را در دستور دارد، حداقل در طرح یک فوریتی به مدت 10 روز طرح مذکور در کمیسیون مورد بررسی قرار بگیرد، ولی در حال حاضر مشاهده می‌کنیم که هیأت رئیسه برای تصویب این طرح دستپاچه است، چرا که این طرح اگر امروز تصویب شود، خلاف رویه معمول است.

نماینده مردم تهران ادامه داد: این طرح باید 10 روز در کمیسیون امنیت می‌ماند و مورد بررسی قرار می‌گرفت. آخر چه مسأله‌ای پشت این قضیه است که ما باید این قدر در تصویب این طرح در دستپاچگی قرار بگیریم.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس در ادامه بیان داشت: این مسأله به عنوان مسأله‌ای است که در آینده به ترکمن چای دوم شباهت خواهد داشت و به عنوان قرارداد گلستان دیگری شناخته خواهد شد.

وی با بیان این که مجلس نباید نسبت به این طرح چشم بسته رفتار کند در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ما پشت این قضیه جریاناتی را می‌بینیم که مجلس را در مقابل عمل انجام شده قرار می‌دهد.

در ادامه علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به برخی از اظهارات روح الله حسینیان گفت: شما عنوان کردید که هیئت رئیسه در این موضوع عجله کرده و دست‌هایی پشت پرده بوده است که بنده باید بگویم که هیچ دستی پشت پرده نبوده است.

وی افزود: جناب آقای حسینیان آن ده روزی که برای تصویب طرح‌ها در اظهارات خود عنوان کردید مربوط به طرح‌های عادی است و مربوط به طرح‌های فوریتی نمی‌شود و هیچ خلافی طبق آیین نامه در این موضوع انجام نشده است چرا که این طرح حدود 2 ماه است در مجلس مورد بررسی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار