مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از اعزام 9 هزار مبلغ در ایام محرم به سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران از قم: مدیر کل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از آغاز ثبت نام مبلغان ویژه ماه محرم خبر داد و گفت: ثبت‌نام مبلغان از نهم مهر ماه آغاز شده و امسال شیوه ثبت‌نام‌ها تغییر پیدا کرده و  چهار روز اول ثبت‌نام ویژه مبلغان رتبه سوم، چهارم و پنجم اختصاص پیدا کرده و از روز 13 تا 23 مهر ثبت‌نام‌ها به صورت عمومی انجام می‌شود.

وی هدف از اجرای این کار را ارائه تبلیغ کیفی و استفاده از مبلغان توانمند و پرسابقه دانست و افزود: این شیوه ثبت‌نام برای نخستین بار اجرا می‌شود تا مبلغان اعزامی به صورت تخصصی‌تر و کیفی‌تر به امر تبلیغ بپردازند.

یحیی کمال از ظرفیت اعزام 9 هزار مبلغ به سراسر کشور خبر داد و خاطر نشان کرد: از این تعداد 7 هزار نفر از سوی دفتر تبلیغات قم و 2 هزار نفر از سوی شعب دفتر تبلیغات اسلامی در اصفهان،‌ مشهد و نمایندگی‌ها در تهران، خوزستان و ایرانشهر از ابتدای محرم به مدت 12 روز اعزام می‌شوند.

وی موضوعات مطرحی مبلغان در بخش حماسه عاشورا را ایثارگری، بصیرت‌افزایی بین مردم، مسائل اعتقادی، ‌معارف اسلامی، تاریخ اسلام و اخلاق برشمرد و تصریح کرد: تحلیل مباحث عاشورا، استفاده از آن برای تداوم انقلاب، ارتباط آن با انقلاب اسلامی و مبانی فکری انقلاب و رهبری امام خمینی(ره) نکاتی است که مبلغان به آنها در ایام تبلیغ اهتمام دارند.

مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم  یکی از موضوعات مهمی که توسط مبلغان ارائه می شود را موضوع سبک زندگی دانست و عنوان کرد: ایثار، شهادت،‌ بصیرت، دشمن‌شناسی و آگاهی از مقتضیات و مسائل جهانی نکاتی است که مبلغان در بین مخاطبان و مردم ارائه می‌کنند.

وی با بیان اینکه تفکرات تکفیری ها در طول تاریخ به ملت ها و جوامع آسیب زده است خاطرنشان کرد: مبلغان با توجه به فضای کشور باید به مردم در خصوص مسائل جهانی و مسائل جامعه آگاهی دهند و توطئه‌های تکفیری‌ها را در جامعه تبیین کنند و خطر و آسیبی که کل دنیا را تهدید می‌کند را به مردم گوشزد کنند.

مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم استفاده از معارف امام حسین(ع) و عاشورا  در آگاهی دادن به مسلمانان را امری مهم عنوان کرد.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: اعزام ، مبلغان ، ماه محرم ، قم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.