آزمایشات انجام شده روی افرادی که از حج برگشته اند و مشکوک به کرونا بوده اند منفی بوده است.

نبوی معاون مرکز بیماریهای واگیر وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص منفی بودن جواب آزمایش 29 نفر حجاج مشکوک به کرونا بیان کرد: نتیجه آزمایش 29 نفر مشکوک به کرونا ویروس منفی بوده است.

وی ادامه داد: به طور کلی برای نتیجه آزمایش کرونا ویروس هیچ مورد مثبتی نداشتیم. زمانی که افراد مشکوک به مشکلات تنفسی و تنگی نفس را بررسی کردیم به هیچ مورد مثبتی برخورد نکردیم.

نبوی اظهار کرد: احتمال ابتلا به کرونا ویروس در بین افراد مشکوک غیر ممکن نیست اما دارای احتمال بعید است.

 وی اضافه کرد: در 2 سال اخیر حدود 2 میلیون نفر به عربستان رفتند که از این افراد تنها 6 مورد ابتلا به این ویروس گزارش شده است.

معاون مرکز بیماریهای واگیر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد: در میان حجاج تنها اعداد کمی به آنفلوآنزا مبتلا شده اند، هنوز آنفلوآنزا فصلی شروع نشده است و افزایش شیوع آن در ماه های آذر و دی میباشد.

وی  با اشاره به اینکه کرونا ویروس درمان قطعی ندارد، خاطرنشان کرد: بیماری ناشی از ویروس کرونا هنوز درمان و داروی مشخصی ندارد، تنها راه کنترل این بیماری اقدامات پیشگیرانه است که مهمترین آن این است که افراد مبتلا هنگام سرفه و عطسه جلوی بینی و دهان خود را بگیرند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار