رئيس دانشگاه پيام‌نور لرستان گفت: هفتمين همايش ملي سيره علوي اواخر آذر امسال به ميزباني دانشگاه پيام‌نور لرستان برگزار مي‎شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ جعفری گفت: مهلت ارسال اثار به دبيرخانه هفتمين جشنواره ملي سيره علوي تا 30 مهر امسال اعلام شده است.

وي افزود: هر ساله همايش سيره علوي با همکاري دانشگاه‌هاي استان از جمله دانشگاه لرستان، دانشگاه علوم پزشکي، دانشگاه پيام‌نور و دانشگاه جامع علمي ـ کاربردي با محوريت دفتر نماينده ولي‌فقيه در لرستان، بنياد بين‌المللي غدير و آموزش و پرورش استان برگزار مي‌شود.

وي گفت: هفتمين همايش ملي سيره علوي با رويکرد همدلي و همزباني و در محورهايي از جمله همدلي و همزباني در سيره علوي، ضرورت اهميت و جايگاه همدلي و همزباني در سيره علوي، نتايج و آثار همدلي و همزباني در نهج‌البلاغه برگزار مي‌شود.

جعفري اضافه کرد: آسيب‌ها و موانع همدلي و همزباني از ديدگاه امام علي (ع)، نقش امام علي (ع) در همدلي و همزباني، مسئوليت‌هاي متقابل امت و امام در ايجاد همدلي و هم زباني دولت و مردم در عهدنامه مالک اشتر، نقش سياست‌گذاري و برنامه‌ريزي حکومت در همدلي و هم زباني، تجلي وحدت در حکومت علوي از ديگر محورهاي اين همايش ملي است.

وي افزود: از ديگر محورهاي هفتمين همايش ملي سيره علوي مي‌توان به مردم‌سالاري ديني در سيره علوي، مصلحت‌انديشي، هم‌گرايي و قاطعيت در سيره علوي، مدارا و تعامل و برخورد با مخالفان در سيره علوي، آزادانديشي و خردجمعي و تضارب‌آرا در سيره علوي اشاره کرد.

رئيس دانشگاه پيام‌نور لرستان در ادامه ضمن اعلام اواخر آذر امسال به‌ عنوان زمان برگزاري هفتمين همايش ملي سيره علوي گفت: در راستاي منويات مقام معظم رهبري و نام‌گذاري شعار سال اين دوره از همايش تحت عنوان «هفتمين همايش سيره علوي با رويکرد همدلي و همزباني» برگزار خواهد شد.

جعفري در خصوص اعضاي کميته‌ها گفت: اعضاي کميته علمي ما طي گزينش انتخاب شده‌اند و عضو هيئت علمي دانشگاه‌ها هستند.

رئيس دانشگاه پيام‌نور لرستان گفت: رتبه علمي اعضاي کميته استاد تمام، دانشيار و استاديار در حوزه‌هاي تخصصي هستند که بعد از سه جلسه محورهاي همايش را با هماهنگي نماينده ولي‌فقيه در لرستان انتخاب کرديم.

وي افزود: بعد از انتخاب محورها وارد فاز اجرا شديم و پوستر اين همايش را چاپ کرده‌ تا در سطح وسيعي به همه دانشگاه‌هاي زير نظر وزارت علوم، تحقيقات و فناوري سراسر کشور اطلاع‌رساني کنيم.

وي گفت: علاقه مندان به شرکت در اين همايش ملي مي‌بايست حداکثر تا پايان مهر‌ امسال نسبت به ارسال آثار خود به دبيرخانه همايش اقدام نمايند و زمان اعلام نتايج داوري نيز پايان آبان‌ امسال اعلام شده است.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.