اصفهان؛

ارزیابی همایش سراسری موج سوم درمان های رفتاری

مسوول کمیته درمان هیپنوتیزم کشور، نخستین کنگره سراسری موج سوم درمان های رفتاری در دانشگاه علوم پزشکی کاشان را بسیار پربار ارزیابی کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای  باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، امیر هوشنگ باقری در حاشیه این کنگره در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران، ضمن تقدیر از برگزار کنندگان اظهار داشت: مقالات ارائه شده توسط اساتید و پژوهشگران در این کنگره کاربردی و علمی است.

وی، با اشاره به مقاله خود با عنوان " کاربرد استعاره در درمان" گفت: در این مقاله به تاثیر داستان ها در درمان پرداخته می شود.

باقری، به نقش درمانی هیپنوتیزم اشاره کرد و افزود: هیپنوتیزم همچنین در تاثیر روش های دیگر درمانی بسیار موثر است.

وی، با بیان اینکه هیپنوتیزم گستره وسیعی را برای درمان بیماری ها در بر می گیرد به طوری که می توان گفت کاربرد هیپنوتیزم تنها به بیماری هایی مانند اختلالات شخصیت، خلقی و اضطرابی محدود نیست، تصریح کرد: حتی از هیپنوتیزم برای ارتقای عملکرد ورزشکان نیز استفاده می شود.

مسوول کمیته درمان هیپنوتیزم کشور، با اشاره به اینکه تقریبا هر درمانی، یک مدل هیپنوتیزم است، تصریح کرد: می توان پذیرش تلقین هر نوع درمان را هیپنوتیزم دانست.

باقری ادامه داد: هیپنوتیزم تلقین پذیری فرد را زیاد کرده لذا هرچه را که عامل به وی القا می کند به شرط آن که با باورهای بنیادی فرد منافات نداشته باشد پذیرفته و در این شرایط درمان گر می تواند با استفاده از تکنیک های علمی در جهت رفع آن اختلال اقدام نماید.


انتهای پیام/گ

برچسب ها: علوم ، سراسر ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.