چین پروژه ساخت دو فانوس دریایی را در جزایر مورد مناقشه تکمیل کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، خبرگزاری شین‌هوا از تکمیل پروژه ساخت دو فانوس دریاییِ چین در جزایر مورد مناقشه خبر داد. ساخت فانوس های دریایی چین در جزایر مورد مناقشه در دریای جنوبی چین با اعتراض آمریکا و فیلیپین مواجه شد. 

چین ادعای مالکیت بر بخشی از دریای جنوبی چین را دارد که از لحاظ منابع انرژی، منطقه غنی به شمار می رود. در این منطقه، سالانه 5 هزار میلیارد دلار تجارت دریایی انجام می شود. فیلیپین، ویتنام، مالزی، تایوان و برونئی نیز ادعاهای مشابهی درباره مالکیت جزایر دارند.

چین روز جمعه اعلام کرد نقض حریم آب های خود را تحت عنوان آزادی کشتیرانی نمی پذیرد. این هشدار در حالی اعلام می شود که آمریکا کشتی های جنگی خود را اطراف جزایر مصنوعی چین مستقر کرده است. آمریکا اعلام کرد ادعای مالکیت پکن بر جزایر مصنوعی را نمی پذیرد و در هر منطقه ای که مغایرت با قوانین بین المللی نداشته باشد، وارد عمل می شود.

جزایر مورد مناقشه در دریای جنوبی چین به اختلافات میان واشینگتن و پکن دامن زده است. چین مدعی است ساخت جزایر مصنوعی را با هدف کمک به عملیات امداد و نجات، پژوهش های دریایی، کمک رسانی در حین وقوع فاجعه، حفاظت از محیط زیست و امنیت کشتیرانی انجام داده است. این کشور، ساخت جزایر دیگری را در این منطقه در دستور کار دارد. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار