اپل آیفون را ضد آب ساخته ولی به کسی نمی‌گوید!

طبق مشاهدات مهندسین کارکشته iFixit اپل در طراحی iPhone 6s از تکنولوژیی استفاده کرده که توانایی مقاومت این گوشی به آب را نسبت به نسل‌های قبلی به شدت افزایش داده و حتی می‌توان گفت ما با یک گوشی ضد آب روبرو هستیم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، طبق مشاهدات مهندسین کارکشته iFixit اپل در طراحی iPhone 6s از تکنولوژیی استفاده کرده که توانایی مقاومت این گوشی به آب را نسبت به نسل‌های قبلی به شدت افزایش داده و حتی می‌توان گفت ما با یک گوشی واترپروف یا به قولی ضد آب روبرو هستیم.

استفاده اپل از نوعی gasket خاص در پیرامون قاب و استفاده از این نوار لاستیکی امن در نواحی حساس مثل کانکتورها با سیستم به کار گرفته شده در iPhone های قبلی متفاوت است و همین نکته مقاوت دستگاه را در مقابل نفوذ آب دوچندان کرده است. استراتژی اپل نسبت به رقبا کمی هوشمندانه‌تر است، اپل بردهای اصلی داخلی را که حساسیت به آب دارند را با گسکت‌های خاصی پوشانده اما دیگر رقبا نظر متفاوتی دارند و اطراف محیط بدنه را محکم‌تر طراحی کرده‌اند تا مانع نفوذ آب شوند.

طبق ویدئوهای منتشر شده یوتیوب کاربران بسیاری عقیده دارند که این آیفون جدید تماما ضدآب است اما نکته جالب اینکه اپل علاقه‌ای به عنوان کردن این گزینه ندارد علیرغم باقی شرکت‌ها مثل سامسونگ و سونی که این گزینه را یکی از موارد مورد استفاده برای جذب مشتری به حساب می‌آورند.

می‌توان گفت این یک سیاست است که باز هم با هوشمندی از سوی اپل همراه است، اگر شما مطلع باشید که گوشی شما ضد آب است بدون شک آن را همراه خود به داخل آب به استخر یا حمام خواهید برد، به همین خاطر امکان هرگونه آسیب و نفوذ آب برای دستگاه شما دوچندان خواهد شد. اما اکنون درصد بسیاری از کاربران از این جریان مطلع نیستد و بلافاصله بعد از خیس شدن دستگاه را خاموش می‌کنند تا از حداکثر شدن آسیب جلوگیری کنند و در بسیاری موارد در مقابل آب از دستگاه محافظت بیشتری به عمل خواهند آورد. همین امر باعث می‌شود آمار دستگاه‌های آسیب دیده بر اثر آب خوردگی بسیار کم باشد.

منبع: شهر خبر

انتهای پیام/
برچسب ها: آیفون ، اپل ، ضد آب ، گوشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار