هزاران تن از مردم فرانسه با اجتماع در خیابان‌های پاریس، پایتخت، در اعتراض به سیاست پیشنهادی دولت برای «اصلاحات بازار کار» تظاهرات کرده‌اند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، اتحادیه‌های بزرگ کارگری فرانسه مسئول برگزاری تظاهرات روز پنج‌شنبه بودند و این تظاهرات در دفاع از دستمزد و شرایط اشتغال اعضای این اتحادیه‌ها برگزار شد.

اتحادیه‌های کارگری ضمن محکوم کردن پیشنهاد انجام اصلاحات در بازار کار، آن را تهدیدی برای «قانون کار و دستاوردهای اجتماعی» خواندند. این طرح از سوی امانوئل ماکرون، وزیر اقتصاد و دارائی فرانسه، ارائه شده است.

اریک سوئر رئیس منطقه‌‎ای اتحادیه کارگری «فدراسیون صنفی واحد» موسوم به اف‌اس‌یو گفت: «امروزه ثروتمندترین‌ها، ثروتمندتر می‌شوند و توزیع ثروت موضوعی است که نمی‌توان درباره آن صحبت کرد. دولت این موضوع را مسکوت گذاشته است (به شدت آن را سانسور می‌کند)، اما می‌خواهیم آن را به موضوع اصلی بحث تبدیل کنیم».

بحران اقتصادی سال‌های اخیر در فرانسه منجر به بیکاری هزاران نفر در این کشور شده است. چند روز پیش شرکت هواپیمایی ایرفرانس از کاهش 5 هزار نفری نیروی کار این شرکت خبر داد که این موضوع با اعتراض شدید کارکنان مواجه شد.

منبع: پرس تی وی

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار