"کاربران اینترنتی" چگونه ردیابی می شوند؟

آیا می شود افراد را در اینترنت ردیابی کرد؟سوالی که احتمالا تا کنون زیاد از خودتان پرسیده اید.

به گزارش گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دنیای تکنولوژی پر از ناشناخته هایی است که هر کدام از ما نهایتا توانسته ایم بخش کوچکی از آن را درک یا تجربه کنیم، هر روز با عبارات و پدیده های جدیدی روبرو می شویم که ناخودآگاه ذهن جستجوگرمان را به کاوش وا می دارند، عرصه وب نیز به عنوان زیر مجموعه ای از این دنیای پهناور، ناگفته ها و ناشناخته های زیادی می تواند در خود به صورت بالقوه و نهفته داشته باشد که البته دانستن تمام آنها نه لازم است و نه مقدور، اما برخی از موارد را می توان به عنوان دانش عمومی وب، مطالعه کرد و به خاطر سپرد.

آیا می شود افراد را در اینترنت ردیابی کرد؟
از طریق چت و ایمیل می شود  فهمید که یک نفر اهل کجاست؟
اینها سوالاتی است که احتمالا تا الان زیاد از خودتان پرسیدید!خوب جواب مثبت است ، این عمل به سادگی امکان پذیرهست. ابتدا به طور خیلی مختصر طریقه ارتباط برقرار کردن کامپیوترها با همدیگر در اینترنت اشاره میشود.


چگونه کاربران اینترنتی ردیابی میشوند؟


IP چیست؟

IP (آی پی) که آن را IP address هم می گویند در واقع مخفف عبارت Internet Protocol address یا آدرس های پروتکل اینترنت (شبکه جهانی) است که به صورت یک سری اعداد با قاعده، به هر وسیله ای (اعم از کامپیوتر، تلفن همراه، چاپگر و...) که به شبکه وب متصل شود، اختصاص داده می شود، IP در واقع یک شماره شناسایی یکتا برای یک ارتباط تحت وب است که با آن کامپیوترهای مختلف (یا سرورهای مختلف) در شبکه گسترده وب از هم بازشناخته می شوند، بدین ترتیب موقعیت جغرافیایی کاربر، اطلاعات اتصال به شبکه و... قابل شناسایی و پیگیری است، البته باید توجه نمود که بیشتر کاربران خانگی از IP اختصاص داده شده توسط سرویس دهنده خود (ISP یا Internet service provider) استفاده می کنند، لذا IP آنان در واقع شماره اختصاص داده شده توسط شرکت خدمات دهنده اینترنت است که معمولا تعداد و سری خاصی از IP ها را برای اتصال در اختیار دارد، از این رو IP شما در هر بار اتصال به اینترنت ممکن است تغییر کند، منتها کشور، نام و موقعیت جغرافیایی سرویس دهنده شما همان اطلاعات ISP خواهد بود، چون شما از یکی از کانال ها و شماره های اتصال آن شرکت استفاده می کنید.

چه نوع اطلاعاتی جمع آوری می شود ؟
زمانی که شما يک وب سايت را ملاقات می نمائيد اطلاعات خاصی به صورت اتوماتيک برای سايت مورد نظر ارسال می گردد. اطلاعات فوق می تواند شامل موارد زير باشد :

آدرس IP:
به هر کامپيوتر موجود بر روی اينترنت يک آدرس IP منحصر بفرد نسبت داده می شود. کامپيوتر شما ممکن است دارای يک آدرس IP ايستا و يا يک آدرس IP پويا باشد. در صورت استفاده از يک آدرس IP ايستا، آدرس فوق هرگز تغيير نخواهد کرد. برخی مراکز ارائه دهنده خدمات اينترنت ( ISP )، دارای مجموعه ای از آدرس های  IP می باشند و هر مرتبه که شما از طريق آنان به اينترنت متصل می شويد، يکی از آدرس های IP موجود به شما اختصاص داده می شود. به اين نوع آدرس ها، آدرس های IP پويا گفته می شود.

نام domain:
اينترنت به مجموعه ای از  domain تقسيم شده است و هر account کاربر به يکی از domain ها مرتبط می باشد. برای شناسائی domain کافی است به قسمت انتهائی URL دقت نمائيد. مثلا" از edu. برای مراکز و موسسات آموزشی، gov. برای سازمان های دولتی، org. برای سازمان ها و com. برای کاربردهای تجاری استفاده می شود. کشورهای زيادی نيز دارای اسامی domain مختص به خود می باشند.

جزئيات نرم افزارهای استفاده شده جهت استفاده از اينترنت:
پس از اتصال کاربران به اينترنت و مشاهده سايت های مورد نظر، می توان نوع و شماره نسخه نرم افزار مرورگر استفاده  شده و  يا سيستم عامل نصب شده بر روی کامپيوتر کاربر را نيز تشخيص داد.


چگونه کاربران اینترنتی ردیابی میشوند؟

 صفحات مشاهده شده:
 اطلاعات مربوط به صفحات مشاهده شده، مدت زمان ماندن بر روی يک صفحه خاص و اين که شما از چه محلی وارد سايت شده ايد ( نظير يک مرکز جستجو . ... ) نيز قابل رديابی توسط وب سايت هائی است که شما آنان را مشاهده می نمائيد.

در صورتی که يک وب سايت از کوکی استفاده می نمايد، سازمان مربوطه می تواند با استفاده از آن به اطلاعات بيشتری نيز دستيابی پيدا کند. نظير الگوهای مرورگر که شامل ساير سايت هائی است که شما آنان را ملاقات نموده ايد. در صورتی که سايتی را مشاهده می نمائيد که دارای کدهای مخرب است، فايل های موجود بر روی کامپيوتر شما، رمزهای عبور ذخيره شده در حافظه موقت نيز می توانند در معرض تهديد باشند.

 خلاصه گول ظاهر قشنگ دنیای تکنولوژی را نخورید تا زندگی آرام تری داشته باشید! رد پای شما در بسیاری از جاهای اینترنت باقی می ماند و در 100 درصد موارد به هیچ وجه راه فراری هم وجود ندارد. هدف ترساندن شما نیست و لازم است هشداری داده شود تا موقع کار کردن با اینترنت حواس تان را بیشتر جمع کنید.

4 راه برای راهیابی شما:


چگونه کاربران اینترنتی ردیابی میشوند؟


ردیابی توسط شرکت های ISP
شرکت های خدمات دهنده اینترنت یا ISP ها، می توانند تمام فعالیت های شما را زیر نظر بگیرند. تک تک صفحاتی که دیده اید، عکس ها ، فیلم ها ، دانلود ها و .... تقریبا چیزی وجود ندارد که از چشم ISP ها پنهان بماند. بعضی از کاربران تصور میکنند که اگر از نرم افزار های تغییر IP استفاده کنند دیگر کسی نمیتواند آنها را ردیابی کنند و باید گفت که این تصور کاملا غلط است! لازم به یادآوری است که یکی از مهم ترین روش های ردیابی کاربران توسط قوه قضاییه،  استفاده از اطلاعات کاملا دسته بندی شده ISP ها است.
بنابراین مراقب رفتارها و فعالیت های اینترنتی خود باشید و اصلا به فرار از قانون فکر نکنید.


چگونه کاربران اینترنتی ردیابی میشوند؟


ردیابی توسط موتورهای جستجوگر مانند گوگل
آیا تا به حال فکر کرده اید چرا موتورهای جستجو گر خدامت رایگان ارائه میدهند؟ آیا میدانید هزینه های مربوط به سرور و کارمندان یک شرکت موتور جستجوگر چقدر است؟ موتور های جستجو ساختار بسیار پیچیده ای دارند اما همه این پردازش ها با سرعت باور نکردنی انجام میشود. وقتی یک فایل را در لپ تاپ خودتون جستجو میکنید ، چقدر طول میکشد تا ویندوز آن را پیدا کند؟ تازه این فقط یک نفر داره با این لپ تاپ کار میکنه. در هر لحظه چند صد میلیون نفر در دنیا دارند تو گوگل جستجو میکنند و گوگل بدون هیچ وقفه ای پاسخ همه این کاربران را میدهد. به نظر شما عجیب نیست؟ میدانید سرورهای گوگل چقدر قدرتمند هستند؟ به نظر شما چرا این خدمات رایگان است ؟ آیا درآمد تبلیغات در گوگل آنقدر زیاده که هم مخارج گوگل را تأمین میکند و هم سود آوری داشته باشد؟ بخش زیادی از درآمد گوگل از طریق آژانس امنیت ملی آمریکا NSA تأمین میشود. مهم این است که آمریکا متوجه شود مردم دنیا دارن به چه موضوعی فکر میکنند و دنبال چه اطلاعاتی هستند؟ بهتری روش برای جمع آوری اطلاعات جامع درباره افکار عمومی دنیا ، موتورهای جستجو هستند. شرکت های گوگل، یاهو، مایکروسافت، Baidu و همه موتورهای خستجو با هدف جمع آوری و فروش اطلاعات کاربران اینترنتی راه اندازی میشوند.


ردیابی توسط نرم افزار های مرورگر وب
ساخت یک مرورگر اینترنتی کار ساده ای نیست. برنامه نویسی مروگرهای اینترنتی بسیار پیچیده است و فقط یک تیم حرفه ای میتواند طراحی کند. شرکت هایی مثل گوگل برای به دست آوردن اطلاعات سرمایه گذاری های بزرگ تری میکنند. گوگل در سپتامبر 2008 نرم افزار Google Chrome را منتشر کرد. گوگل کروم برای سیستم عامل ویندوز ، لینوکس، iOS، OSX و اندروید منتشر شده است.

ساخت یک نرم افزار مرورگر آن هم برای چند پلتفروم ختلف کار بسیار پیچیده و پر هزینه ای است. مروگر کروم یکی از بهترین مرورگرهای دنیاست. مرورگر ها علاوه بر اینکه میتوانند کلمات کلیدی که توسط کاربران جستجو میشوند را ذخیره کنند. میتوانند اطلاعات شخصی داخل دستگاه کاربر ( لپ تاپ، موبایل، تبلت، .. ) را هم ذخیره و به سرور شرکت سازنده ارسال کنند. من توصیه میکنم از مرورگرهای متن باز Open Source مثل FireFox استفاده کنید. نرم افزار های Open Source نمیتوانند جاسوسی کنند اما نرم افزارهای رایگان دقیقا با هدف جمع آوری اطلاعات ساخته می شوند.



چگونه کاربران اینترنتی ردیابی میشوند؟


می دانید واژه UTMs به چه معنی می باشد؟


Urchin Tracking Modules یا UTMs، علامت های ردیابی هستند که به URLها اضافه می شوند. این علامات ابزاری در دست Google Analytics هستند تا بتواند تعداد کلیک های منحصر به فرد روی هر پیوند (Link) خاص، مسیرهایی انتخابیِ کاربران در یک وبگاه و مدت زمان سپری شده در هر صفحه را محاسبه کند.

اگر از اینکه فعالیت های شما در وب مدام زیر ذره بین باشد و رصد کنندگان گوگل آنها را دنبال کنند خسته شده اید می توانید از افزونه های زیر استفاده کنید.

مرورگر کروم

با نصب افزونه Tracking Token Stripper از وب استور کروم، به سادگی به هدف خود می رسید. فقط دقت کنید که بار نخست یک سربرگ (Tab) جدید باز کنید و قبلی را ببندید تا افزونه، عملیاتی شود.

مرورگر فایرفاکس

افزونه Clean Links کار مشابه TTS کروم را در فایرفاکس انجام می دهد و کمی هم پیشرفته تر از معادل کرومی خود عمل کند. با نصب این افزونه ها دیگر با خیال راحت و بدون دغدغه به وبگردی بپردازید و لینک به اشتراک بگذارید. اما در عوض با این کار وبگاه های مورد علاقه شما هم از داشتن آمار و تحلیل های کلی برای بهبود عملکرد خود محروم می شوند و بالتبع شما هم تحت تاثیر قرار می گیرید. به نظر شما UTMها مفید هستند یا فقط ابزاری برای جاسوسی گوگل و سود جویی آن است.


چگونه کاربران اینترنتی ردیابی میشوند؟


ردیابی از طریق شبکه های اجتماعی
شبکه های اجتماعی فقط و فقط با هدف جمع آوری اطلاعات ساخته میشوند. الان شبکه های اجتماعی موبایلی خیلی مد شده و تقریبا کسی نیست که در این سیستم ها عضو نباشد. شرکت های سازنده این شبکه های اجتماعی مثل Whatsapp میگویند که اطلاعاتتان پیش ما امن است و این حرف بسیار خنده دارد. شبکه های اجتماعی این امکان را فراهم میکنند تا شما با افراد مختلف دوست شوید و آن وقت تمام روابط تتان را تحت نظارت میگیرند.

همه این اطلاعات توسط تکنولوژی های نرم افزاری جمع آوری و تجزیه و تحلیل میشود و اصلا نیازی به کارمند نیست. اتاق فکر شرکت های شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام ، واتس اپ، وایبر و تانگو و .... قدرت تجزیه و تحلیل بالایی دارند و خیلی خوب میدانند چیکار کنند تا مردم مثل بچه های دو ساله همه تفکراتشان را بروز بدهند.


چگونه کاربران اینترنتی ردیابی میشوند؟


ردیابی توسط اوپراتور تلفن همراه
امروزه همه میدانند که تمام SMS های شما به مدت 6 ماه در بانک اطلاعاتی اوپراتور های تلفن همراه ذخیره میشود و یکی از روش های اثبات جرم و ردیابی کاربران، مشاهده گزارش کامل SMS ها است. علاوه بر این شرکت های ارائه دهنده سرویس تلفن همراه ، اینترنت 3G هم ارئه میدهند و در واقع ISP هم هستند و اجازه ذخیره سازی و ردیابی کاربران اینترنت را دارند. ( البته با حکم قاضی و بنا به درخواست قوه قضاییه ).



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


گزارش از حسین توکلی


انتهای پیام/









اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سید
۲۳:۰۳ ۱۸ آبان ۱۴۰۱
امروزه مث ۲۰ سال قبل نیست ، امروز اگر هر چیزی را از گوگل جستجو کنید قابل ردیابی است یا بهتر بگویم اگر شما چیزی را جستجو کرده باشید به راحتی میشود فهمید که این جستجو را کی و چه زمانی در چند دقیقه جستجو کرده اید ،حتی گوشی شما قابل شناسد حتی اگر خاموش کنید بخاطر همین است ک۶ پلیس موفق تر از همیشه هست
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۰۳:۰۵ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
بسیار مطلب آموزنده و عالی.لطفا با نشر بیشتر این مطالب موجب افزایش آگاهی افراد در این زمینه بشید.
Iran (Islamic Republic of)
معلم
۱۱:۴۳ ۰۳ تير ۱۴۰۱
عالی
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۴:۵۲ ۲۴ آبان ۱۴۰۰
سلام اگه از اینترنت مخابرات برای دستگاه ماینر استفاده کنیم ایا مخابرات متوجه میشه
Germany
Meow
۱۰:۰۳ ۱۵ خرداد ۱۴۰۰
منو ردیابی هم کنید فایده نداره با دیدن محتویات تو گالری فقط از یاد خدا غافل میشید
Iran (Islamic Republic of)
حافط
۰۳:۰۵ ۰۷ اسفند ۱۳۹۹
من تو مسابقه امشب‌ برنده شدم چرا گوگل اون دو دقیقه وقت گذاشت که نتونن آیفون 7 را ببریم این دور از مر انگی. هست بی زحمت جایزه را برام پست گنین
Iran (Islamic Republic of)
دلارام
۱۴:۵۲ ۰۹ دی ۱۳۹۹
سلام میخواستم بدونم اگه من با گوشیم وارد یه سایت بشم ایا مدیر اون سایت میتونه میتونه به شماره ی من دسترسی پیدا کنه
France
ناشناس
۲۰:۳۷ ۰۳ آبان ۱۳۹۹
از موتور جست و جوی DuckDuckGo استفاده کنید مثل گوگل و سایر موتور جست و جو ها اطلاعات شما را جمع اوری نمیکند
Czechia
رضا
۲۰:۵۶ ۲۷ تير ۱۳۹۹
یعنی من الان ردیابی شدم؟
United States of America
Rolex
۱۵:۳۴ ۲۵ تير ۱۳۹۹
با سلام و خسته نباشید

اول از همه باید بگم که مطالبتون واقعا مفید بود و تشکر میکنم از شما

دوم اینکه هدف من از پرسش های زیر در مورد برخی سایت های مهم و امنیتی هست که من میخوام بدون اینکه اطلاعاتم توسط اون کشف و ضبط بشه، در اون فعالیت داشته باشم:

1- آیا سایت ها، به فیزیکال آدرس یا همون آدرس مک و دیگر اطلاعات سیستم ما هم دسترسی دارند؟

2- آیا با استفاده از وی پی ان، بازهم امکان دسترسی به اطلاعات سیستم و سرور ما توسط سایت ها امکان پذیر است؟

3- آیا موقعیت دقیق دقیق جغرافیایی هم توسط سایت ها قابل تشخیص است؟ مثلا من با دو دستگاه جدا و دو اینترنت جدا از هم وارد یک سایت میشم، ولی هردو در یک مکان و هم زمان هستند؛آیا سایت ها میتوانند این رو تشخیص بدن؟

4- اگر قبلا در یک سایتی شناسایی شده بودم، آیا راهی وجود داره که بار دیگر با همان دستگاه و اینترنت ولی به صورت نامحسوس و غیر قابل تشخیص وارد اون سایت بشم؟

5- استفاده از صفحه های ناشناس یا صفحه های شخصی مرورگر چه کاربردی دارند و برای چی استفاده میشن؟ آیا قادر هستند که دسترسی سایت ها رو از اطلاعات ما محدود کنند؟ و اگر آره در چه حدی؟

6- اطلاعات خصوصی ما مانند آی پی، صفحات، زمان بازدید و... که در بعضی از سایت ها ثبت شده اند، تا چه زمانی باقی میمانند؟
.............................................................................
اگه کسی اطلاعات داره، لطفا هرکدوم رو ب صورت جدا و با توجه به شماره اون پرسش، جواب بده

واقعا برام مهم و ضروری هست و میخوام بدونم

با تشکر!
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۷:۰۷ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
هی عمو جون با توام



مارو داری
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۰:۵۱ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
سلام خسته نباشید من توی یه سایت با دو اسم مختلف نظر دادم حالا میخوام بدونم مدیر اون سایت میتونه متوجه این موضوع بشه

واگه میشه چطور میتونم کاری کنم که متوجه نشه ؟؟؟ راسته اگه vpn نصب کنیم دیگه متوجه نمیشن
اصلا این آدرس ip بر اساس گوشیه یا اینترنت کوشی ، به کدومشون اختصاص داره
Iran (Islamic Republic of)
مهسا
۰۹:۵۷ ۰۷ دی ۱۳۹۸
سلام خدا قوت اینکه یک سوال از خدمتتون دارم من تو یک سایت تبلیغاتی با مشخصات مختلف دو حساب کاربری ایجاد کردم. ولی بعد چند ماه تشخیص دادند و یک حساب کاربری من را حذف کردند.
می خوام بدونم از کجا تشخیص دادند با وجود اینکه اطلاعات دو تا حساب ، شماره موبایل، ایمیل و ... کاملا متفاوت بود.
ممنون میشم پاسخ بدید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۱ ۰۷ دی ۱۳۹۸
سلام خدا قوت
Germany
محمد طاها میر لطیفی
۰۴:۰۵ ۲۰ اسفند ۱۳۹۸
ip شما دوست عزیز
درصورتی که ip خود را با انواع نرم افزار ها تغییر دهید به دلیل عمومی بودن آن ip قابل تشخیص و حذف است و تنها راه خرید ip اختصاصی است که هزینه ای معادل 100 هزار تومان در ماه دارد
Spain
رضا
۱۰:۲۴ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
شناسایی افراد در یوتیوپ و اینستا امکان پذیر نیست
Iran (Islamic Republic of)
Fafa
۲۱:۳۵ ۲۱ آبان ۱۳۹۸
سلام خسته نباشید ی سوال دارم
برادرم با عابر بانک من وارد ی سایتی شده برای پرداخت هزارتومن ولی اطلاعات کارتم هک شده و کل حساب من خالی شده همون لحظه مراحل پیگیری ب چ شکله پلیس فتا میتونه کاری برام بکنم یان
Iran (Islamic Republic of)
باران
۰۸:۱۱ ۰۱ خرداد ۱۳۹۸
از طرف اینستا بهم هشدار اومده ک یم یک نفر با موبایل از شهرخودمون وارد حساب کاربریم شده !
این چ معنی داره ؟؟!
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۰۷:۲۶ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
سلام،هکتون کردن.
Iran (Islamic Republic of)
ایمان سهراب پور
۰۰:۵۶ ۰۱ دی ۱۳۹۸
سلام اگه با برنامه های شخص ثالث مثل آنفالویابها و غیره به حساب خودتون وارد شده باشید، یا بجای ورود از طریق اپلیکیشن اینستا، از مرورگر کروم استفاده کنید ممکنه اینجور پیامی بیاد. در غیر این صورت علامت هک شدن هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۴ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
اقا سلام .من گوشیم را دوزدیدن وسیم کارت ایرانسلم را قطع کردم ولی همراه اول چون یک طرفه بود قطع نکردم الان روشن شده راهی نیست برای رسیدن به گوشیم
Iran (Islamic Republic of)
...
۲۳:۴۰ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
سلام،من داشتم یه فیلم از سایت نماشا دانلود میکردم(از یه سایت ایرانی)،چند بار امتحان کردم،اخر برام یه صفحه قرمز اومد روشم نوشته بود اخطار نهایی،IP شما مورد پیگیری قرار گرفت...الان من چیکار کنم؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ایمان سهراب پور
۰۰:۵۷ ۰۱ دی ۱۳۹۸
سلام احتمالا اجازه دانلود وجود نداشته. اتفاقی نمیوفته ولی بهتره مراقب باشید تکرار نکنید توی اون سایت
Iran (Islamic Republic of)
...
۲۳:۴۰ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
سلام،من داشتم یه فیلم از سایت نماشا دانلود میکردم(از یه سایت ایرانی)،چند بار امتحان کردم،اخر برام یه صفحه قرمز اومد روشم نوشته بود اخطار نهایی،IP شما مورد پیگیری قرار گرفت...الان من چیکار کنم؟؟
Iran (Islamic Republic of)
agahi90.ir
۱۲:۱۲ ۰۵ دی ۱۳۹۷
بسیار جالب بود ممنون موفق باشید
Iran (Islamic Republic of)
کاربر
۲۱:۴۸ ۲۴ آذر ۱۳۹۷
بند32 و33 قانون جرایم رایانه ای خوب بهانه ای بدست آی اس پی ها داده است چون اگر روزی بر فرض محال کاربری ناخودآگاه به سایت مبتذل ویا ممنوعه ای رفت . آی اس پی زود آن را ضبط وعلم میکند.و اینکه ان را به قوه قضائییه میدهد.کم فروشی میکندبه رایانه کاربر با کدهای مخرب نفوذ میکندخلاصه کلیه اسرار وحریم شخصی کاربررانقض میکندورایانه انرا در اختیار میگیرد واز ترافیک انترنت آن استفاده میکند وسرعت انترنت ان را کند میسازد حلاصه کارهای بر علیه کاربر انجام میدهندکه فقط پرداخت پول فیش خرید انترنت برایش میماند .که تازگیها این بلا را سر من اوردند. قبلا سه ماهه هر ماه 50 گیگ انترنت خریده بودم نه فیلمی دانلود کردم ونه به سایتهای خارجی رفتم ولی 6 روز مانده به آخرماه انترنت تمام میشد دیگر کار نمیکرد به محل ارائه دهنده خدمات انترنتی مراجعه کردم نگاه کردند گفتند اشتباه شده است بعد پیشنهاد شش ماهه دادند که شما طرح غزاله بگیر هم سرعتش بالاست وهم هرچه قدر میتوانی دانلود کن شش ماهه طرح غزاله با قیمت گران به امید اینکه سرعت انترنت بالا برود خریداری کردم ولی از آن روز به این طرف به بلای دچار شدم که هر گز فراموش نشود .کدهای مخربی به رایانه ام انداختند . که اکثر فایل های مهم ویندوز را از قبیل فایروال وتعدادی از یوزرنیم خذف گردیدچند بار ویندوزرا عوض کردم باز به همان بلا دچار شده سرعت انترنت آن قدر کم شده که یک صفحه را باز نمیکند. یک بار به ارائه کننده خدمات انترنتی زنگ زدم گفتند در ست کردیم ولی فقط یک روز سرعت انترنت زیاد شد خلاصه با کدهای مخرب آن چنان رایانه را از کار انداختند فقط میتوانم به انترنت ان هم با سرعت کم بروم و ویروس یابی که وصل کردم این ویروس ها را نشان میدهد1- ویروس اس اف سی2- دی ان اس3-هوست4-آی پی 5-فایروال6-کلید ریجستری 7-فولدر تیئپاری 8-زده شدن خودکار تیک پراکسی فایرفاکس خلاصه هر چند پاک میکنم مجددا ویروسهاپیدا میشوند
Iran (Islamic Republic of)
ایکاروس
۱۷:۳۵ ۲۸ مرداد ۱۳۹۷
........ بعضی از کاربران تصور میکنند که اگر از نرم افزار های تغییر IP استفاده کنند دیگر کسی نمیتواند آنها را ردیابی کنند و باید گفت که این تصور کاملا غلط است! لازم به یادآوری است که یکی از مهم ترین روش های ردیابی کاربران توسط قوه قضاییه، استفاده از اطلاعات کاملا دسته بندی شده ISP ها است.
بنابراین مراقب رفتارها و فعالیت های اینترنتی خود باشید و اصلا به فرار از قانون فکر نکنید.
Iran (Islamic Republic of)
ahmad
۱۶:۳۲ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
فقط باید خدا را در نظر گرفت
Iran (Islamic Republic of)
صمدآب دوستی
۰۵:۴۲ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
سلام.دستگاه ناشناسی چندین مرتبه قصدورود به حساب کاربری من را داشته که توسط گوگل متوقف شده. من چگونه میتونم بفهمم کاربر مسدودشده چه شخصی ویا حسابی است؟ لطفا راهنمایی کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۲۷ دی ۱۳۹۷
شما از کجا متوجه شدی دستگاهی میخواسته وارد حسابت بشه چون تا اونجایی که من اطلاع دارم گوگل فقط در صورت ورود به جیمیل از طریق دستگاهی دیگر پیام هشدار میفرسته
Iran (Islamic Republic of)
باران
۰۸:۲۱ ۰۱ خرداد ۱۳۹۸
در چنین مواقعی هشدار میاد ب ایمیل ب زبان انگلیسی
برای منم از طرف اینستا هشدار اومد ک یکی با موبایل وارد حساب کاربری اینستام شده اونم از شهرخودمون !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۱ ۳۰ فروردين ۱۳۹۷
سلام یه سوال من می تونم از طریق گوشیم بفهمم که کسی ازطریق وای فای خودم وارد چه سایتی شده
Iran (Islamic Republic of)
ایمان سهراب پور
۰۱:۰۵ ۰۱ دی ۱۳۹۸
سلام بله در صورت داشتن کلمه عبور.از طریق مرورگر گوشی وارد سایت شده و پیگیری کنید.
Iran (Islamic Republic of)
سام
۲۰:۴۴ ۲۱ اسفند ۱۳۹۶
شخصی ازطریق اینستاگرام بمن توهین کرده آیاراهی هست برای پیگیری؟میتونم پیداش کنم
Iran (Islamic Republic of)
متین کامیار
۱۵:۱۷ ۰۳ فروردين ۱۳۹۸
مونده که چه توهینی بکه؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
سام
۲۰:۴۴ ۲۱ اسفند ۱۳۹۶
شخصی ازطریق اینستاگرام بمن توهین کرده آیاراهی هست برای پیگیری؟میتونم پیداش کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۲ ۱۸ بهمن ۱۳۹۶
مگه میشه مگه داریم
Netherlands
حامد
۰۵:۱۵ ۲۳ دی ۱۳۹۶
درهمه پیام رسان ها همه شناسای میشوند ولی اینطور نیست که کاربر فکر کند یک حرف زد در پیام رسان حال دستگیر میشه نه با ارسال فیلم کاربر مجرم شناسایی دقیق میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۹ ۲۲ دی ۱۳۹۶
آیا من وقتی مطلبی را سرچ می کنم ردیابی می شوم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۹ ۲۲ دی ۱۳۹۶
آیا من وقتی مطلبی را سرچ می کنم ردیابی می شوم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۱ ۲۷ دی ۱۳۹۷
شما مرورگرتون رو بزارید روی صفحه ناشناس تا میخواهید جستجو کنید حتی سایتهای کوکی دارهم نمیوانند اطلاعات شما را بدست بیارن ولی فقط در صفحات ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۹ ۲۲ دی ۱۳۹۶
ممنون
United States of America
ناشناس
۱۴:۳۲ ۱۲ آذر ۱۳۹۶
خیلی هم خوب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۱ ۲۵ آبان ۱۳۹۶
مقاله کاملی بود
United States of America
ناشناس
۱۸:۴۶ ۱۷ آبان ۱۳۹۶
مطلب مفیدی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۸ ۰۲ آبان ۱۳۹۶
واقعا این موضوع صحت داره ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۹ ۱۱ مهر ۱۳۹۶
عالی تشکر از اطلاعات خوبتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۴ ۱۵ شهريور ۱۳۹۶
سلام شخصی به من در اینستاگرام توهین کرده میتونم پیداش کنم
Canada
ناشناس
۰۹:۰۰ ۰۸ شهريور ۱۳۹۶
من چگونه میتوانم سالاد الویه رو با ابگوشت بخورم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۲۷ دی ۱۳۹۷
سخته ولی شدنیه،سعی کن خوب بجوی
Iran (Islamic Republic of)
ایمان سهراب پور
۰۱:۱۱ ۰۱ دی ۱۳۹۸
قبلش وصیت نامه تنظیم کنید و کل داراییتونو بریزید به شماره حساب من
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۵۹ ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
باسلام و تشكر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۵۹ ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
باسلام و تشكر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۹ ۱۷ مرداد ۱۳۹۶
عالی بود موفق و پیروز باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۱ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
چگونه ميتوانم آدرس یک اتباع خارجی رو که از 30 سال گذشته خبری ازش ندارم رو در اینترنت و تلگرام پیدا کنم لطفا راهنماییم کنید ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۲۷ دی ۱۳۹۷
در جستجوگر گوگل به قسمت جستجوی پیشرفته برید و اون رو برای جستجو در تمام اکانتهای شبکه های اجتماعی تنظیم و نام شخص را وارد کنید و جستجو کنید اگر به اسم خودش در شبکه های اجتماعی اکانت ساخته باشه پیداش میکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۴ ۲۶ مرداد ۱۳۹۵
سلام یه سوال من می تونم از طریق گوشیم بفهمم که کسی ازطریق وای فای خودم وارد چه سایتی شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۷ ۱۶ تير ۱۳۹۵
مقاله کاملی بود جدا از هرگونه حاشیه ای که دوستان اعلام کردن, اطلاع رسانی دقیق بود ممنون
United States of America
ناشناس
۱۵:۰۶ ۲۱ بهمن ۱۳۹۴
خیلی هم خوب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۱ ۲۲ مهر ۱۳۹۴
باور بفرمایید موضوع "حریم خصوصی" (privacy) همه جای دنیا موضوع خیلی خیلی مهمی به حساب می آیدو هر روز مهم تر هم می شود.
باید مراقبت از آن را از دولتها واقعا خواست!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۹ ۲۱ مهر ۱۳۹۴
اوووووووووووه!!!!! چه پر حرف!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۱ ۲۱ مهر ۱۳۹۴
من مهندس کامپیوتر و نرم افزار و ...نیستم ولی اطلاعات عمومی تقریبا
قابل قبولی از این فضا دارم مقداری هم به تجربه یاد گرفته ام مثلا یک
بار از یک قاضی انتقاد داشتم رفتم سایت قوه قضایی و جملات تندی
نوشتم برایم اخطار دادن که ip ی شما ثبت شد. و شما شناسایی
شدید. خپ که چی؟ من که نمی خواستم شناسایی نشوم اتفاقا می
خواستم یکی به دادم برسد و ازم دلجویی کند که چه کسی به تو
ظلم کرده و چرا ناراحتی؟
حالا اگر قصد این باشد که مردم را بترسانیم که در فضای امنیتی و پلیسی قرار دارید و حق ندارید از کسی انتقاد کنید و یا تند برخورد کنید
خب پس به کجا بگوییم ؟ پس آزادی بیان چه می شود؟
و اگر کاستی ها را نگوییم و رفتارهای اشتباه را نگوییم و انتقاد نکنیم
آنگاه جامعه مثل مردابی خواهد شد که گندش همه را نابود خواهد کرد
جامعه پویایی اش به این است که که مثل اقیانوس بخروشد تا گند نزند
در نگاه دیگر اگر چنین نباشد عده ای از فضای امنیتی سو استفاده
کرده و آنچه خود می پسندد انجام خواهند داد در چنین شرایطی این
مدنیت و قانون است که هر روز مهجورتر شده و به حاشیه رانده می شود
آنگاه دیکتاتوری و سلیقه ای عمل کردن افراد در دستگاهها رایج می شود.
از منظر دیگر وقتی در جامعه ای به کسی ظلم می شود و یا مشکلات
دیگری که معمولا در دوران گذر کشورها و حال و هوای توسعه ایجاد میشود
مردم نتوانند دق دل خود را به کسی بگویند مشکلات در درون و ذهن آنها
رسوب می کند و در نهایت به انفجار می انجامد که بدتر از گناه است.
خروجی هم این خواهد شد که مردم به بیرون از کشور و بیگانگان مراجعه
می نمایند و چشم و گوش به خارج مرزها می دوزند.
و هزاران مشکل دیگر که شماها بهتر از من می دانید که در این مجال نمی گنجد.
من معتقدم مسئولان مثلا سران قوا و فرماندهان رده بالای اجتماعی
روسای بانک و...
خودشان ترتیبی اتخاذ کنند که مردم از خودشان و عملکرد حوزه های زیر مجمو عه شان انتقاد کنند و یا حتی بد و بیراه بگویند
این چند ین فایده دارد که بنده فقط به اندکی از آنها اشاره میکنم
بقیه را هم خودتان بهتر از من می دانید.
1- مسئولان از عملکرد اشتباه زیر مجموعه خود آگاه می شوند و اصلاح
می کنند.
2- زیر دستان مجموعه ها جرات اعمال فرا قانونی و سلیقه ای و خلاف
قانون پیدا نمی کنند چرا که می دانند فرادستان رصد می کنند در نتیجه
حق کشی و اختلاس و دزدی و قانون گریزی و پارتی بازی و زورگویی
و... جمع خواهد شد
3- مردم به لحاظ روانی تخلیه می شوند و مسئولان را دوست می دارند
و احساس خودی می کنندگرچه مشکلشان هم حل نشود. لذا درون ریز
نخواهند داشت و عصبیت ها و رفتار های خطر ناک در جامعه کمتر
می شود. و همه اعتماد می کنند که کسی در بالا حداقل صدایشان
را می شنود.
4- همه می دانیم که در کشورهای در شرایط ما 80 درصد قانون توسط
مجریان در سطوح مختلف عالی ، میانی و پایین به دلیل عدم توسعه انسانی و مدنی زیرپا گذاشته می شود بنابراین ارتباط مردم و مسئولان
در تخفیف این مشکل راه گشا می شود.
5- مردم فکر نمی کنند که به خاطر عدم توجه مسئولان دارند له می
شوند و توجهی نمی شود بلکه احساس غرور و مهم بودن می کنند
گرچه کاذب و بی فایده باشد و مشکلی را حل نکند
6- مردم احساس تعلق به ملیت و میهن پیدا می کنند و به تبع آن احساس امنیت می کنند و کشورشان و مسئولان را دوست می دارند.
به هر حال اگر من مسئول بودم علی الخصوص مسئول رده بالا
حالا که ارتباطات تا حدی در کشور ما توسعه یافته حتما برای خود
کانالی در نظر می گرفتم که مردم در آن حرفشان را بزنند یا حتی
برام فحش بدهند و همه را هم اگر هم فرصت نمی شد می گفتم برایم
گزارش کنند و عینا با حفظ اصل مطلب هم بگویند.
و...
Iran (Islamic Republic of)
Matin
۱۰:۱۶ ۱۱ مهر ۱۳۹۸
دوست گرامی از نظر بنده اصلا آزادی بیان وجود نداره .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۸ ۲۱ مهر ۱۳۹۴
دوست عزیز نویسنده مقاله به نظر شما ما چه اطلاعات شخصی و یا مهمی داریم که بترسیم گوگل و ... از ما جاسوسی کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۱ ۲۷ دی ۱۳۹۷
هیچی جستجوگرها فقط سلایق افراد رو تشخیص میدن و ثبت میکنن مثلا میدونن شما طرفدار کدوم حزب تو ایران هستی یا طرفدار کدوم تیمی یا چه رنگیو بیشتر دوست داری در همین حد با چیدن همین ها کنار هم نرمافزارهای اطلاعاتی تشخیص میدن که شما واسه جامعه خطر داری یا میتونی بمبگذاری کنی یا نه و دقیق هم به نتیجه میرسن آمریکا رو خیلی سخت میشه از بیرون غافلگیر کرد
Iran (Islamic Republic of)
باران
۰۸:۱۷ ۰۱ خرداد ۱۳۹۸
ترسی وجود نداره فقط منظور اینه روی دریافت اطلاعات از کشورمون و شتشوی مغزی جوانان مون حساب باز کردن اگه این مقاله هس فقط بخاطر اطلاع رسانی هس ک از سایتهای خارجی استفاده خودمون بکنیم نه اینکه ب اونا امتیاز داده باشیم .....
Turkey
ناشناس
۱۳:۴۰ ۲۱ مهر ۱۳۹۴
به عنوان یک مهندس کامپیوتر که 12 سال است در آی تی کار می کنم به عرضتان می رساند که مقاله تان تنها و تنها جنبه سیاسی و ترسانندگی دارد و هیچ ارزش دیگری ندارد
Iran (Islamic Republic of)
باران
۰۸:۱۴ ۰۱ خرداد ۱۳۹۸
جنبه سیاسی هم داشته باشه
اینستا خودم مطالب شو یکسال هس میخونم اصلا مطالب ضد اسلامی و طرفداران داعشی و حذف نمیکنه
ولی صفحات کاربری امثال مال منو ک حاوی مطالب ضد صیهونیست و ضد داعشی بوده دوبار حذف کرده ( یعنی دو حساب کاربری جداگانه مو مسدود کرده )
بنظرتون اونا چ منظوری دارن خودشون ک حامی آزادی بیان هستن یعنی منظورشون سیاسی نیس ؟؟!!!
آخرین اخبار