در این کتاب سعی شده است تا خواننده زمینه دسترسی به ستایش‌های معصومان(ع) فراهم شود، ستایش‌های امام سجاد(ع) و امیرمومنان(ع) به ترتیب موجود در صحیفه سجادیه و نهج‌البلاغه آورده شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم: کتاب «سپاس‌ها و ستایش‌ها در کلام معصومان(ع)» به همت مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما به چاپ رسید.

این کتاب از بخش‌هایی مانند مقدمه، کلیات(تحلیلی)، سپاس‌ها و ستایش‌های معصومان و گاه‌نامه سپاس و ستایش(موضوعی ـ مناسبتی) تشکیل شده است.

در بخش کلیات مباحثی در زمینه موضوع و گستره کاربرد پژوهش، اهداف پژوهش، ضرورت موضوعِ پژوهش(ستایش خدا)، پیشینه پژوهش، گونه‌شناسیِ نیایش و تعریف تحمید(سپاس و ستایش)، اهمیت سپاسگزاری و مصادیق آن، جنبه‌ها و مؤلفه‌های سپاسگزاری، ارتباط متقابل نعمت و سپاس، یادآوری نعمت‌؛ زمینه‌سازی محبت خدا، سپاس نعمت‌های مادی و معنوی بی‌شمار، سرشار، دیرینه و پیوسته، عبادت برآمده از سپاسگزاری، برترین عبادت، آیین‌ سپاس و ستایش، دانش و بینش در نیایش(سپاس و ستایش) و اثرپذیری و اثرگذاری‌های تحمیدیه‌های معصومان(ع) مطرح می‌شود.

سپاس‌ها و ستایش‌های پیامبر خدا(ص)، امیرمؤمنان(ع)، حضرت فاطمه(س)، امام حسن مجتبی(ع)، امام حسین(ع)، امام سجاد(ع)، امام محمد باقر(ع) و ائمه اطهار(ع) دیگر هر یک در فصل های مجزایی تبیین شده است.

از ویژگی های مهم این کتاب استفاده در ترجمه روان است تا مخاطبان به آسانی بتوانند از مضامین آن استفاده کنند و ترجمه‌های دکتر شهیدی، دکتر فولادوند، دکتر آیتی، دکتر موسوی گرمارودی و حجت‌الاسلام حسینی(ژرفا) نیز در این اثر استفاده شده و همچنین از برخی ترجمه‌های موسسه دارالحدیث نیز بهره برده شده است.

کتاب «سپاس‌ها و ستایش‌ها در کلام معصومان(ع)» از سوی محمدحسن باجلان با قیمت 70 هزار تومان و شمارگان 600 جلد به همت مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما منتشر شد.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: انتشارکتاب ، دینی ، قم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.