تحصیلات آکادمیک و داشتن ذهنی خلاق در موفقیت نقاشان بسیار مؤثر است.

شکیبا معتضدی هنرمند نقاش در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: برای شروع کار در نقاشی ابتدا باید طراحی را آموخت و الفبای آن را از بر شد و سپس بعد آشنایی با مبانی رنگ و تاریخ هنر خلاقیت را پرورش داد.

وی افزود: به اعتقاد من نمی‌توان مشخص کرد که کدام تکنیک برای ابتدای کار مناسب‌تر است چرا که با توجه به علاقه‌ هنرجو هر کسی می‌تواند تکنیک خاصی را برگزیند و در آن پیش رود.

معتضدی خاطرنشان کرد: نکته مهم این است که هنرمند ابزار کار را بشناسد و بداند که با هر ابزاری می‌شود چه سوژه‌ای را می‌شود بهتر اجرا کرد. اینکه فرد بداند ظرافت کار با مداد رنگی به واسطه نوک تیز آن رنگ روغن ندارد یا اینکه هر ابزاری دقیقاً برای چه کاری مناسب است خیلی حائز اهمیت است.

وی اظهار کرد: تحصیلات من در زمینه هنر نبوده و با کلاس‌های آزاد هنر را دنبال کردم اما تحصیلات آکادمیک به واسطه نظمی که دارد می‌تواند سیر پیشرفت را آسان‌تر کند. خلاقیت چیزی است که برای موفقیت در هنر باید در وجود هنرمند باشد و آن را نمی‌توان به کسی آموزش داد از این رو ذهن خلاق در وجود هنرمند بهترین مشخصه برای حرکت در مسیر هنر است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.