وزیر تعاون، کار و راه اجتماعی امشب در برنامه گفتگوی ویژه خبری به بررسی وضعیت اشتغال پرداخت.

سالانه نیازمند 800 هزار شغل در کشور هستیم/ در کشور با پدیده رشد بدون  شغل مواجه هستیم
به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، "علی ربیعی" وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی امشب 17 مهر در گفتگوی ویژه خبری به بررسی وضعیت اشتغال در کشور پرداخت.

ربیعی وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به سؤال اول مجری برنامه پیرامون وضعیت اشتغال در کشور گفت:  امروزه مسئله اشتغال با پیچیدگی مواجه شده است به طوری که نیاز به اجماع ملی برای برنامه های کلان کشور داریم.

وی با اشاره به این که بدون اجماع ملی و بدون مفاهمه عمومی نمی‌توان برنامه‌ها را به جلو پیش برد خاطر نشان کرد: بیش از 5 میلیون نفر با تأخیر وارد بازار کار می‌شوند به طوری که درصد بسیار بالایی از آن‌ها زنان و دانشجویان هستند.

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد: در سال 93، سیصد هزار نفر را به مؤسسات کاریابی برای معرفی کار ارجاع دادیم.

 سالانه به 800 هزار شغل در کشور نیازمند هستیم

ربیعی با اشاره به این که مفهوم شغل در کشور تغییر پیدا کرده است ادامه داد: سالانه نیازمند 800 هزار شغل در کشور هستیم تا به نیروهایی که با تأخیر وارد بازار می‌شوند بتوانیم پاسخگو باشیم.

 با پدیده رشد بدون شغل در کشور مواجه هستیم

وی با اشاره به این که با رکود 56 درصدی کسری رشد وارد سال 92 شدیم افزود: با پدیده رشد بدون شغل در کشور مواجه هستیم به طوری که این پدیده تنها مربوط به ایران نیست بلکه جهانی است.

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر این که رشد بدون شغل پدیده ای ایرانی نیست گفت: دولت دو استراتژی را در پیش گرفته است که یکی شغل ناشی از سرمایه گذاری و تولید و دیگری استراتژی برای بنگاه های کوچک، متوسط و تعاونی و تمرکز بر رسته های شناسایی شده در هر استان است.

 در سال 93 از ریزش 237 هزار شغل جلوگیری کردیم

ربیعی با بیان این که ما با قراردادهای سفید امضا به شدت مقابله کردیم گفت: در این راستا کانون کارفرمایان و اتاق‌ها نیز در این جهت با ما همکاری کردند و در رابطه با گزارش‌هایی که در این زمینه به ما می‌رسید به شدت برخورد کردیم.

وی با اعلام این خبر که در سال 93 از ریزش 237 هزار شغل جلوگیری کردیم گفت: این اتفاق با تفاهم با کارفرمایان و جمع کارگری صورت گرفته است.

کارنامه ایجاد اشتغال شاید به چشم دیده نشود اما به خوبی مدیریت شده است

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در ادامه اظهار داشت: کارنامه ما در ایجاد اشتغال با توجه به موج عظیمی که از بیکاری داشتیم شاید به چشم دیده نشود اما با توجه به شرایط اقتصادی کنونی به خوبی مدیریت شده است و در این شرایط ما سعی کردیم همه جوانب امر را از جمله فضای کارفرمایی و فضای کارگری در نظر بگیریم.

در 3 سال اخیر حقوق بازنشستگان 65 درصد افزایش پیدا کرده است

ربیعی در رابطه با اقداماتی که وزارت تعاون برای بازنشستگان انجام داده است گفت:بنده برای سه سال در تعیین حقوق بازنشستگان موثر بودم و حقوق بازنشستگان را طی این سه سال 65 درصد افزایش دادیم به این ترتیب که 25 درصد در یک سال و 25 درصد در یک سال و 15 درصد سال 94 حقوق بازنشستگان افزایش پیدا کرده است ضمن این که در یک زمان کوتاه تاب اقتصادی بیشتر از این نبوده است.

 بحران صندوق‌های بازنشستگی در اولویت برنامه ششم قرار دارد

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به بحران صندوق بازنشستگی اشاره کرد و گفت: یکی از بحران‌هایی که ما داریم و در جلسه غیرعلنی مجلس و در دولت بارها بنده درباره آن صحبت کردم و هم اکنون به عنوان اولویت در برنامه ششم قرار داریم بحران صندوق‌های بازنشستگی است.

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: گفتگو پیرامون صندوق‌ها در دولت ما به عرصه عمومی و چالش کشیده شده و بحران صندوق‌های بازنشستگی در برنامه ششم در کنار بحران آن و بحران زیست محیطی از اولویت‌های این برنامه است.

از 28 پایگاه اطلاعاتی کشور برای حذف یارانه خانوارها استفاده می‌شود

ربیعی در بخش دیگری از اظهارات خود در خصوص شاخصه های حذف یارانه بگیران با بیان این که بحث یارانه‌ها غصه هر شب من است گفت: در خصوص یارانه‌ها قانون اجرا نشده است.

وی ادامه داد: برای حذف یارانه خانوارها حدود 28 پایگاه اطلاعاتی کشور را در این یک سال پایان دادیم و اطلاعاتی چون درآمد، هزینه و دارایی را در فرمول آزمون وسع قرار دادیم.

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: در شاخص دارای، مسکن، خودرو، سفرها و دستمزدها مورد محاسبه قرار می‌گیرد.

 فعلاً به حساب‌های بانکی به هیچ عنوان سرک نکشیده‌ایم

ربیعی با بیان این که تا کنون به حساب‌های بانکی افراد سرک نکشیده‌ایم گفت: منهای حساب بانکی تمام رفتارهای فرد را بررسی می‌کنیم.

حذف یارانه 2 میلیون 100 هزار نفر قطعی شده است

وی با اعلام این خبر که تاکنون 2 میلیون و 100 هزار نفر به طور قطعی از دریافت یارانه حذف شده‌اند تصریح کرد: هشتاد درصد از افرادی که از دریافت یارانه حذف شده‌اند هیچ اعتراضی نداشتند که این اتفاق خوبی است.

 طبق قانون مجلس یارانه حدود 6 میلیون نفر باید حذف شود

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی با بیان این که در دولت قبل 800 هزار نفر را می‌خواستند از دریافت یارانه حذف کنند و عقب نشینی کردند گفت: بر اساس قانون مجلس 6 میلیون نفر باید از دریافت یارانه حذف شوند.

ربیعی در خصوص پرداخت بدهی بیمه‌ها به بیمارستان‌ها نیز اظهار داشت: بدهی امروز بیمه تأمین اجتماعی اعم از داروخانه‌ها و پزشکان تا پایان سال 93 به اتمام رسیده و در خصوص بیمه سلامت از آن جا که 85 درصد متکی به بودجه دولت است تا روز یکشنبه بدهی این بیمه تا پایان سال 93 به بیمارستان‌ها پرداخت خواهد شد.

 بیش از 2 هزار قلم دارو را تحت پوشش بیمه قرار دادیم

وی با بیان این که بیش از 2 هزار قلم دارو را تحت پوشش بیمه قرار دادیم گفت: سازمان تأمین اجتماعی 8 هزار میلیارد تومان در بخش درمان هزینه می‌کرد که این رقم در دولت ما به 16 هزار و 500 میلیارد تومان رسیده است.

بسیاری از آمارهای مربوط به کودکان کار و آمارهای آزار جنسی کودکان سیاه نمایی شده است

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در خصوص آمار مربوط به کودکان کار نیز با بیان این که در خصوص آمار کودکان کار مقداری سیاه نمایی می‌شود گفت: شورای حمایت‌های اجتماعی از کودکان فعال شده و در سطح استان تهران و استانداری نیز تفاهم نامه‌هایی امضا کردیم تا این کودکان جمع آوری شوند و بهزیستی این کودکان را نگه داری کند.

در سال 93 ، 175 هزار کودک بازمانده از تحصیل داشتیم

ربیعی با بیان این که در سال 93 ، 175 هزار کودک بازمانده از تحصیل در شورای عالی رفاه بحث شد گفت: بر این اساس برنامه ریزی‌هایی صورت گرفت و دو روز پیش که جلسه شورای حمایت از کودکان را داشتیم این آمار به 75 هزار کودک بازمانده از تحصیل کاهش پیدا کرده است که بازماندن این کودکان از تحصیل بیش‌تر مربوط به معضل فرهنگی بوده است

یکی از اهداف ما مقابله با سوء استفاده از کودکان است

وی با تاکید بر این که هدف ما مقابله با سوء استفاده از کودکان است گفت: بر این اساس برای اولین بار یک بانک اطلاعاتی را با هماهنگی وزارت دادگستری ایجاد کردیم که در این حوزه اتفاقات مهمی افتاده است و امیدواریم سال آینده هیچ کودک بازمانده از تحصیل نداشته باشیم.

 نامه چهار وزیر به رئیس جمهور معطوف به بازار بوده و یک روال طبیعی است

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی همچنین در خصوص نامه چهار وزیر به رئیس درباره رکود نیز اظهار داشت: این نامه معطوف به هزار بورس بوده ضمن این که کل بورس تنها 5 درصد از مجموعه اقتصاد کشور را شامل می‌شود و در این رابطه ما نگرانی خود را به رئیس جمهور ابراز داشتیم.

ربیعی با بیان این که این دست اقدامات یک روال طبیعی است گفت: بنده این بداخلاقی را تصور نمی‌کردم که به هر بهانه ای بخواهند دولت را زمین گیر کنند.

انتهای پیام/
برچسب ها: گفتگو ، شغل ، ربیعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار