غرضی در نشست هم‌اندیشی انتخاباتی حزب مردمی اصلاحات؛

تندروهای طیف چپ توسط شورای نگهبان و تندروهای طیف راست توسط مردم رد می‌شوند

وزیر اسبق پست و تلگراف گفت: به نظر من مجلس آتی یک مجلس متعادل خواهد شد، چرا که گروه‌های تندرو طیف چپ توسط شورای نگهبان و گروه‌های تندرو طیف راست توسط مردم رد می‌شوند.

تندروهای طیف چپ توسط شورای نگهبان و تندروهای طیف راست توسط مردم رد می‌شوند

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ "سید محمد غرضی" فعال سیاسی در جلسه هم‌اندیشی انتخاباتی حزب مردمی اصلاحات، که عصر امروز (16 مهرماه) برگزار شد، با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری سال 92 اظهار داشت: در انتخابات 92 حضور مردم تهران نسبت به بقیه مناطق کمتر بود. ما موظف هستیم که مردم را از خانه‌هایشان به پای صندوق‌های رای بکشانیم تا اقتدار سیاسی و اجتماعی‌مان زیاد شود.

وی درباره عقبه اجتماعی هر دولتی ابراز کرد: عقبه اجتماعی قوی‌تر از دولت است و کارگزاران ملت بدون عقبه اجتماعی توفیقی نخواهند داشت. هنگامی که دولت عقبه اجتماعی خود را کنار بگذارد و بیشتر به نزدیکان خود برسد، درها به روی مردم بسته خواهد شد.

وزیر پست و تلگراف در دولت آیت‌الله هاشمی ادامه داد: دولت متعلق به مردم است. ما تصور می‌کنیم که دولت همه‌کاره است، در حالیکه چنین نیست.

غرضی با اشاره به اهمیت فرهنگ در جامعه گفت: ما نمی‌توانیم برای جامعه فرهنگسازی کنیم، بلکه این جامعه است که فرهنگ را به وجود می‌آورد. فرهنگ ملی و اسلامی مردم ایران در طول چندین هزار سال ساخته شده است.

این فعال سیاسی در پاسخ به این سوال که آیا فضای سیاست داخلی در کشور مناسب است، اظهار داشت: اگر فضای سیاست مناسب نباشد، احزاب باید این فضا را تغییر دهند. این حرف که آیا فضای سیاست داخلی مناسب است یا خیر، نشانه ترس است.

غرضی نظر خود را درباره دولت تدبیر و امید اینگونه بیان کرد: دولت آقای روحانی جانشین دولتی شده که هر روز با هم دعوا و برای مردم گرفتاری و گرانی ایجاد می‌کرد.

وی در این باره اضافه کرد: دولت آقای روحانی عاقل است و با همه حرف می‌زند و نشست و برخاست دارد و در این میان حرف حاکمیت را می‌زند و کمتر اظهارات شخصی بیان می‌کند.

وزیر پست و تلگراف دولت آقای هاشمی ادامه داد: جامعه آرامشی را به دولت منتقل کرده که دولت به واسطه آن توانایی کار اجرایی کسب کرده است.

وی همچنین در بخش دیگری از اظهارات خود در خصوص نوع آرایش گروه‌های سیاسی در مجلس دهم ابراز کرد: به نظر من مجلس آتی یک مجلس متعادل خواهد شد، چرا که گروه‌های تندرو طیف چپ توسط شورای نگهبان و گروه‌های تندرو طیف راست توسط مردم رد می‌شوند.

غرضی با بیان اینکه من برای انتخابات مجلس کاندیدا می‌شوم، گفت: هرکسی که مایل بود من را در لیست خود جای دهد یا اینکه چنین قصدی را نداشت، به او آفرین خواهم گفت، چرا که من از کسی طلب ندارم.

وی در ادامه این اظهارات خود گریزی هم به بحث رکود اقتصادی زد و با بیان اینکه این رکود برای دولت آقای روحانی نیست، گفت: این رکود اقتصادی از مشروطه آغاز شده و تاکنون هم ادامه داشته است. همواره تولید به نفت واردات کنار رفته است و هنگامی که تولید نباشد، رونق هم نخواهیم داشت.

این فعال سیاسی همچنین با اشاره به برنامه جامع اقدام مشترک، گفت: یک ملتی در منطقه غرب آسیا پیدا شده که تمام قدرت‌های سیاسی دنیا را به چالش کشیده است ، که ما امروز آن را به نام برجام می‌شناسیم.

وزیر اسبق پست و تلگراف درباره فضای حاکم بر وزارت خارجه تصریح کرد: سیاست خارجی هر ملت ، انعکاس استعداد داخلی است . طرف خارجی هنگامی که می‌بیند ما نان، آب، گندم،استعداد و اختراعات داریم،عقب‌نشینی می‌کند اما وقتی مشاهده می‌کند که ما فاقد ارگان‌هایی مانند سپاه، ارتش و وزارت اطلاعات هستیم، پیشروی خواهیم کرد.

وی درباره علت نگرانی مقام معظم رهبری پیرامون موضوع برجام، تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب نگران این است که استعداد داخلی کشور در برابر استعداد خارجی قادر به تشخیص منافع خود نباشد. ما نباید همه کارها را به گردن رهبری، دولت و سیاستمداران بیندازیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: غرضی ، وزیر ، اصلاحات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار