مدیر عامل منطقه آزاد ارس گفت: نخجوان می تواند دروازه ورود ایران به جمهوری آذربایجان و کشورهای حوزه CIS باشد. و استفاده از ظرفیتهای صنعتی، کشاورزی و فرهنگی در توسعه و تحکیم مناسبات دوجانبه ضروریست .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛محسن خادم عرب باغی که در راس هیات اقتصادی و تجاری به جمهوری خود مختار نخجوان رفته بود با اشاره به اشتراکات مذهبی و دینی مردم ایران و نخجوان و آذربایجان گفت: برگزاری جشنواره های مشترک ملی و مذهبی و مسابقات ورزشی و نمایشگاههای صنایع دستی و میراث فرهنگی زمینه ساز حضور مردم و سرمایه گذاران دو کشور در خاک همدیگر است که می تواند توسعه روابط مستحکم را در همه حوزه ها در بربگیرد.

در این نشست سرکنسول ایران در نخجوان نیز با ابراز خرسندی از حضور تیم اقتصادی ایران با محوریت منطقه آزاد ارس گفت: کنسولگری ایران آمادگی دارد با شناسایی محصولات و خدمات فنی و مهندسی ایران در نخجوان زمینه صدور بیشتر کالاهای ایرانی را به این منطقه فراهم سازد. 
منصور آیرم معرفی هلدینگ آذری به سرمایه گذاران ایرانی را از اولویتهای کاری خود دانست و گفت: توسعه مناسبات سیاسی ایران و جمهوری خودمختار نخجوان نوید توسعه مناسبات اقتصادی و تجاری را می دهد که منطقه آزاد ارس به واسطه سرمایه ها و صنایع فعالی که دارد، می تواند در این حوزه نقش ارزنده ای داشته باشد.
 
انتهای پیام/ ا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.