امیرعبداللهیان: تهران همواره آماده گفتگو و تعامل جدی با کشورهای منطقه است

معاون عربی آفریقایی وزارت امور خارجه در مورد اعلام آمادگی معاون نخست وزیر و وزیرخارجه کویت برای گفت‌وگوی منطقه‌ای گفت: تهران همواره آماده گفت‌وگو و تعامل جدی با کشورهای منطقه است.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین امیرعبداللهیان معاون عربی آفریقایی وزارت امور خارجه در مورد اعلام آمادگی معاون نخست وزیر و وزیرخارجه کویت برای گفت‌وگوی منطقه‌ای اظهارداشت: تهران همواره آماده گفت‌وگو و تعامل جدی با کشورهای منطقه است و ما اظهارات مثبت مقامات ارشد کویت و قطر را مورد توجه قرار می‌دهیم.

وی با بیان اینکه اقدامات عمان در مسیر تعمیق دوستی ها در منطقه قابل تقدیر است، افزود: نیویورک فرصت خوبی برای دیدار جمعی وزرای خارجه ایران و کشورهای حوزه خلیج فارس بود که برخی وزرای خارجه با اظهارات منفی و ناروا مانع شدند.

این دیپلمات ارشد کشورمان با بیان این که در مقطع حساس کنونی، راهی جز گفت‌وگو و همکاری وجود ندارد، ادامه داد: راهبرد ایران همکاری همه جانبه با منطقه است و انتظار داریم همه کشورهای منطقه خطر تروریسم و افراط گرایی را عمیقا درک کنند و در مسیر گفت‌وگو، همکاری جمعی، توقف جنگ، مبارزه قاطع با تروریسم و تمرکز بر راه‌حل های سیاسی گام بردارند.

معاون وزیر خارجه در پایان تاکید کرد: تهران همچنان بر مسیر همکاری با منطقه به‌عنوان اولویت اساسی تاکید دارد.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار