شرکت خزر الکتریک ،تکنولوژی جدید بازیافت زباله را وارد ایران می کند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ؛ نماینده مردم آمل درمجلس با اشاره به آمادگی برای نصب کارخانه پسماند ( تفکیک زباله )در شهرآمل گفت: شرکت خزر الکتریک توان بالایی در بومی سازی دستگاه مرتبط در داخل کشور دارد

عزت الله یوسفیان ملا افزود: باید ازاین شرکت که مستقر در شهرک صنعتی بابکان است حمایت شود واگر قراراست دستگاهی خریداری شود اولویت با شرکت خزرالکتریک است.

همچنین شهردار آمل با اشاره به همکاری بسیار خوب شرکت خزر الکتریک با مدیریت پسماند در خصوص امحاء زباله های عفونی گفت: تاکنون با پیگیری هایی که توسط دکتر یوسفیان ملا صورت گرفت مبلغ 450 میلیون تومان برای مطالعه وتسطیح وآماده سازی زمین نصب کارخانه اختصاص پیدا کرد.

احمد امیرسلیمانی افزود: وضعیت زباله آمل خطر برای شهروندان آملی شده که روزانه 350 تن زباله تولید می شود که درصورت توافق با شرکت خزر الکتریک اول حل مشکل زباله وفازدیگر در خصوص نصب کارخانه بهره برداری بیشتر برای انرژی ویا آب گرم انجام شود .

همچنین رییس هیات مدیره شرکت خزرالکتریک با اشاره به تحقیقات سه ساله این شرکت در خصوص زباله شهر آمل گفت: با همکاری خوبی که با مدیریت پسماند شهرداری داریم درحال تحقیقات روی انواع زباله های آمل هستیم.

فریدون فلاح با اعلام اینکه آمل از تنها شهرهای کشور است که بیشتر زباله‌های عفونی آن بی‌خطرسازی شده و به مرکز مدیریت پسماند تحویل داده می‌شود، افزود: هم‌اکنون سیستم بی‌خطرساز زباله‌های عفونی که توسط متخصصان این شهرستان در 130 مرکز بیمارستانی معتبر کشور نصب و راه‌اندازی شده و به کشور ترکمنستان از مرز اینچه برون صادر شد.

وی با اشاره به این که حدود 90 درصد زباله‌های عفونی در آمل بی‌خطرسازی می‌شوند، گفت: زباله‌های عفونی و بیمارستانی از موارد خطرسازی تشکیل شده‌اند که در بسیاری از شهرها به همراه زباله‌های خانگی، شهری و صنعتی جمع‌آوری شده و در طبیعت رها می‌شوند.

مدیرعامل شرکت انرژی سولوشن سوئد گفت: تمام تلاش ما است که از پسماند زباله تولید برق داشته باشیم که علاوه بر صرفه بودن اقتصادی درامر حفظ محیط زیست مشارکت داشته باشیم.

اندرسون افزود: دستگاه ساخت این شرکت از 1 تن تولید زباله تا 5/1 مگا بایت برق تولید می شود که درظرف 3الی 7 سال سرمایه سودآوراست.

انتهای پیام /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.