طراحان اسپانیایی در یک کار ابتکاری خانه‌ای انعطاف پذیر ساخته‌اند که می‌تواند به حالت‌های مختلف تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛طرح MJE یک شرکت معماری اسپانیایی، یک خانه انعطاف پذیر برای گذران تعطیلات است که استفاده از تمام اندازه‌های خانه را برای ساکنان ممکن ساخته است.

خانه‌های انعطاف‌پذیر طراحان اسپانیایی + تصاویر

ویژگی های این خانه انعطاف پذیر شامل دیوار‌های هوشمند و متحرک، مبلمان تاشو است که می توان با تغییراتی در آن دو اتاق خواب، یا یک اتاق به وجود آورد؛ و یا حتی تغییر را بصورتی اعمال کرد که هیچ اتاق خوابی در کار نباشد.

در واقع تفاوت سطحی در دکوراسیون کنار اتاق رخ می‌دهد و دو اتاقی هم که به این وسیله به وجود می آیند شبیه هم هستند. تمام امکاناتی که برای این خانه در نظر گرفته شده‌اند روی ریل های چرخ جابجا می‌شوند.

خانه‌های انعطاف‌پذیر طراحان اسپانیایی + تصاویر

این خانه در مجموع هفتاد متر مربع مساحت دارد، و ایده اصلی در آن این بود که زمانی که تمام اعضای خانواده دور هم جمع هستند، واحد های دیواری متحرک، تخت‌های کار گذاشته شده در دیوار، به نحوی جابجا می شوند که می تواند فضای زیادی را به وجود آورد.

اما زمانی که فقط یک زوج در خانه قرار دارند، می توانند با جابجا کردن دیوار‌های متحرک و برگرداندن تخت ها به داخل دیوار ها و در واقع با ناپدید کردن اتاق‌های خواب، خانه را به یک استودیوی نمایش تبدیل کنند.

این خانه دارای سه موقعیت متفاوت است و دارای دو اتاق خواب می باشد و این حالت می تواند به یک اتاق خواب تبدیل شود و یا حتی در موقعیتی قرار گیرد که هیچ نوع اتاق خوابی وجود ندارد. 
یکی از طراحان این موسسه می گوید: «در این حالت این خانه می تواند هم به محلی برای برگزاری مهمانی‌ها و یا خانه‌ای برای سکونت دو نفر تبدیل شود».


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار