پژوهش‌هاى كپى بردارى شده يا بدون پتانسيل كاربردى به وفور و صرفاً براى ارتقاء هيأت علمى و فارغ التحصيل شدن دانشجويان انجام مى‌شود.

دکتر نوید ناصری عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اینکه از نقاط ضعف سيستم آموزش پزشكى فعلى، فقدان روحيه پژوهش اصيل در علوم پزشكى است؛ اذعان داشت‌: بواقع چه ميزان از پژوهش‌هاى صورت گرفته در ٣ دهه اخير به عنوان نو آورى علمى پزشكى يا فن آورى نوين به بخش صنعت در سلامت راه يافته‌اند و بهره‌مندى نظام سلامت از آنان چه ميزان بوده است؟

وی افزود: تناسب جمعيت با دانش آموختگان هر رشته تحصيلى، ضريب رشد جمعيت ايران و امنيت شغلى دانش آموختگان فرهيخته بايد در ظرفيت پذيرش دانشجو و تأسيس احتمالى دانشكده هاى جديد مؤثر باشد نه تصميمات خلق الساعة مسؤولين مربوطه يا غير مرتبط.

وی با انتقاد از اینکه  كمتر به تربيت دانشمندان و پژوهشگران سلامت محور توجه شده است، اذعان داشت: ابتر بودن پژوهش‌هاى علوم پزشكى در كشور بدنبال آموزش پزشكى از نوع آموزشهاى دانش آموزى با ديدگاه درمان محورى، نتيجه اى جز ورود دانش آموختگان درمان محور، اهل حساب و كتاب و با هدف درآمد بيشتر همراه با سختى كمتر به جامعه نداشته است‌.

عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی کشور با بیان اینکه متولیان امر در توزيع مناسب دانش آموختگان رشته‌هاى مختلف ( از كاردانى تا فوق تخصص‌ها) در سطح كشور ناتوان عمل کرده‌اند گفت‌:‌ ناتوانى آنها بویژه در اجرا يا حتى اصرار بر عدم اجراى قوانين نگهدارى دانش آموختگان بهره‌مند از سهميه مناطق محروم براى خدمت رسانى در همان مناطق و تمايل به مهاجرت به شهرهاى بزرگ نمى تواند دليلى منطقى براى توليد بى برنامه نيروهاى درمانى در مقاطع مختلف به حساب آيد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.