رشد سرطان در ایران بی‌سابقه بوده است؛ برای مهار این رشد باید با برنامه‌ریزی دقیق بسیج شویم.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر هاشم‌زاده در مراسم افتتاح نخستین کارگاه بین‌المللی اندوسونوگرافی گفت: این هفته شاهد دو رویداد مهم علمی، کنگره روانشناسی  سرطان و کنگره بین المللی اندوسونوگرافی در بیمارستان رضوی بودیم.

وی با اشاره به این که کنگره اندوسونوگرافی در سه روز متوالی برگزار خواهد شد؛ خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این کنگره آموزش شیوه‌های جدید در درمان سرطان انتهای روده بزرگ و ایجاد فرصتی برای آشنایی پزشکان جوان بوده است.

مدیرعامل بیمارستان رضوی با اشاره به اینکه آمار جهانی شایع‌ترین سرطان در ایران، سرطان‌های دستگاه گوارش است، تصریح کرد: با توجه به این موضوع که زیرساخت‌های استفاده از روش اندوسونوگرافی در بیمارستان رضوی وجود دارد با برگزاری این کنگره و کارگاه‌های آموزشی در نظر داریم به پزشکان داخلی نحوه استفاده بهتر را آموزش دهیم.

وی با هشدار اینکه رشد سرطان در ایران بی‌سابقه است، افزود: این موضوع درحالی اتفاق افتاده است که از جمعیت جوانی برخوردار هستیم و باید با آموزش و مجرب کردن کادر پزشکی این آمار را به حداقل برسانیم.

هاشم زاده در پایان گفت: قطعا و بدون شک برگزاری این کارگاه ها و آموزش پزشکان به نفع سلامت مردم می باشد .


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۱۷ ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
سلام
امروز و یا فردا آیا امکان این است که در بیمارستان رضوی برای بیماری داریم که ca-19اون بیشتر هزار شده و احتمال کانسر پانکراس براش می‌باشد ،اندوسونوگرافی در بیمارستان شما انجام شود ؟ چون حال بیمار ما زیاد خوب نیست
آخرین اخبار