جانشین فرمانده ناجا به اقدامات نیروی انتظامی در ورود حجاج، ورود مجروحین و همچنین تشییع پیکر جانباختگان اشاره کرد و گفت: پلیس با تمام توان در خصوص تشخیص هویت اجساد تلاش می‌کند.

به گزارشگروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار اسکندر مومنی، فرمانده نیروی انتظامی در حاشیه ششمین نشست ناجا با سفرا و کارداران کشورهای مقیم تهران در جمع خبرنگاران درباره اهداف این نشست، گفت: این نشست ششمین نشستی است که با هدف تبادل تجربیات، دانش پلیسی، همکاری و هماهنگی برای پیگیری، کشف و مبارزه با جرایم فراملی از جمله مواد مخدر، جرایم سازمان یافته و پولشویی برگزار شده و پلیس ایران آمادگی خود را برای انتقال تجربیات در زمینه‌های مختلفی همچون مبارزه با مواد مخدر و مبارزه با جرایم سایبری اعلام کرده و اعلام آمادگی نیروی انتظامی از طریق وزارت امور خارجه به سرکنسولگری‌های دیگر کشورها اعلام شده است.

وی گفت: کشور ما برای همکاری‌های دو و چند جانبه برای امضای موافقتنامه در زمینه معاونت قضایی، استرداد مجرمان و انتقال محکومان با تمامی کشورها اعلام آمادگی کرده است.

جانشین فرمانده ناجا در پاسخ به سئوال خبرنگاری درباره همکاری پلیس برای شناسایی جانباختگان حادثه منا، گفت: نیروی انتظامی در حادثه اخیر در سه حوزه ورود حجاج، مجروحین و تشییع پیکر جانباختگان در تهران و سایر شهرستان‌ها اعلام آمادگی کرده است.

وی با اعلام آمادگی ناجا برای همکاری در برگزاری مراسم حج در سال آینده، گفت: در بحث آزمایش ژنتیک و شناسایی اجساد جانباختگان، پلیس تشخیص هویت آگاهی ناجا با تمام توان وارد شده و نسبت به شناسایی اجساد توسط روش‌های آزمایشگاهی، تشخیص DNA و تشخیص هویت اقدام کرده و تا شناسایی آخرین جسد اتباع ایرانی، به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

مومنی در پاسخ به سئوال دیگری درباره فراوانی جرایمی که توسط اتباع بیگانه انجام می‌شود، افزود: با توجه به اشراف اطلاعاتی پلیس ایران در خصوص اتباع خارجی، جرایم آنها کنترل شده است و در صورت وقوع جرم، ماموران پلیس می توانند در کمترین زمان ممکن نسبت به کشف آن اقدام نمایند؛ کما اینکه در چند وقت گذشته نیز جرم‌هایی که توسط اتباع افغانی انجام شده بود، به سرعت شناسایی و مجرمان دستگیر شدند.

جانشین فرمانده ناجا در پایان گفت: شناسایی ابعاد فاجعه منا از سوی وزارت امور خارجه در حال پیگیری است و در صورتی که شرایط مهیا شود، حتما پلیس ایران با همکاری پلیس اینترپل در خصوص شناسایی ابعاد فاجعه ورود خواهد کرد.
منبع:مهر
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.