رئیس کمیسیون امنیت ملی در پیام هایی جداگانه به همکاران خود در کشورهایی که اتباع آنها در فاجعه منا جان باخته اند، به ضرورت تشکیل کمیته حقیقت یاب مستقل تأکید کرد.

تأکید بروجردی بر ضرورت تشکیل کمیته حقیقت یاب درخصوص فاجعه منا
به گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پیام‌هایی جداگانه به همکاران خود در کشورهایی که اتباع آنها در فاجعه منا جان باخته اند،به ضرورت تشکیل کمیته حقیقت‌یاب مستقل درخصوص بررسی علل وقوع این فاجعه و چاره اندیشی برای جلوگیری از وقوع حوادث مشابه در سال های آینده تأکید کرد.
 
متن کامل پیام به  شرح ذیل است:
 
السلام علیکم و رحمه الله و برکاته
 
فاجعه مصیبت بار «منا» و جان باختن هزاران زائر بیت الله الحرام در بلد امن الهی جهان اسلام را در موجی از اندوه و غم، بهت و حیرت فرو برد و امت اسلامی را عزادار ساخت.
 
این حادثه تلخ و سایر حوادث سال جاری و سال های گذشته که تا کنون جان هزاران زائر حرم امن الهی را گرفته و موجب وهن اسلام و امت اسلامی گردیده،همگی حکایت از بی کفایتی و ناتوانی مدیریت حج برای ساماندهی و برگزاری شایسته این مناسک عظیم الهی دارد.
 
طی واقعه دردناک "منا" دولت پادشاهی عربستان سعودی به جای پذیرش مسئولیت خویش و انجام اقدامات ضروری و لازم جهت کاهش آلام و دردهای خانواده های مصیبت دیده با طرح ادعاهای واهی، مسئولین این حادثه تلخ را متوجه جان باختگان و مصدومان ساخت؟؟!! این درحالی است که براساس کنوانسیون‌های بین المللی دولت پادشاهی عربستان سعودی مسئول این واقعه غم انگیز است و باید درمقابل افکارعمومی جهان اسلام و خانواده های مصیبت دیده پاسخگو باشد.
 
اینجانب مراتب تسلیت و همدردی خود با خانواده های جان باختگان و مصیبت دیده دراین واقعه دردناک ابراز داشته و معتقدم برای کاهش آلام و رنج ها و نگرانی های افکارعمومی جهان اسلام و خانواده های مصیبت دیده باید کمیته مستقل متشکل از نمایندگان کشورهای مصیبت دیده ضمن بررسی علل و عوامل وقوع فاجعه منا برای جلوگیری از وقوع حوادث مشابه درسال های آتی چاره اندیشی کند.
 
مجلس شورای اسلامی آماده هرگونه همکاری و همفکری دراین زمینه می‌باشد.
 
با درود بی پایان بر پیکرهای ستم دیده جان باختگان،غفران‌الهی برای ارواح طیبه آنان و شفای عاجل مصدومین این فاجعه دردناک را از خداوند منان خواستارم.
 
علاءالدین بروجردی
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی
 
انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار