دومین و آخرین گروه از کاروان حجاج مهاباد دیشب وارد این شهر شد،حاجیانی که با چشمانی اشکبار و کوله باری از خاطرات تلخ فاجعه منا به خانه بازگشتندو بار غم فقدان همسفرانشان بر دوش آنان سنگینی می کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد؛  این کاروان که ساعت بیست و یک و سی دقیقه دیشب دربلوار خبرنگار مهاباد با استقبال گرم خانواده های حجاج وارد مهاباد شد،متشکل از 17 زائر بیت الله الحرام بود.

از خواهری که بدون سه برادرش از خانواده پیروتی از سرزمین وحی بازگشته تا کسانی که از فاجعه مناسالم بیرون آمده اند ولی همه ی آنان درغم از دست دادن همراهانشان عزادارند.

این در حالی بود که خانواده های حجاج هم صرفنظر از برپایی بساط جشن و شادی و بدون گل و شیرینی آمده بودند تا با خانواده های داغدار جانباختگان فاجعه منا ابراز همدردی کنند.

آخرین گروه از کاروان حجاج مهاباد نه نفر غائب داشت.کسانی که در فاجعه منا به دیدار معبود شتافتند.

گفتنی است؛اولین کاروان حجاج مهاباد هم پریشب درقالب دو اتوبوس حامل هفتاد و شش نفر حجاج و پانزده نفر غائب به مهاباد بازگشته بود. کسانی که در فاجعه منا، جان به جان آفرین تسلیم کردند.

یادآورمیشود؛تعدادحجاج استان آذربایجانغربی که درحال احرام و انجام مناسک حج در منا ، جان باختند 24 نفر اعلام می شود.

تمامی جان باختگان این استان در فاجعه منا ، از کاروان شهرستان مهاباد بود که شامل 7 زائر زن و 17 زائر مرد است.

کاروان سفر حج تمتع مهاباد به شماره ۱۲۰۱۲ متشکل از ۵۲ نفر زائر مرد و ۶۸ نفر زائر زن ، سیزدهم شهریورماه امسال، از فرودگاه ارومیه اعزام شد.

حجاج آذربایجان غربی امسال در قالب ۱۶ کاروان متشکل از هشت کاروان اهل سنت و هشت کاروان اهل تشیع سازماندهی و به خانه خدا اعزام شدند.

انتهای پیام/ش



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.