با افتتاح قطار حومه ای نیشابور- بینالود- مشهد رفت و آمد گردشگران تسهیل می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مدیر كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: راه اندازی و افتتاح قطار حومه‌ای نیشابور- مشهد به تقویت صنعت گردشگری نیشابور كمك می كند و می تواند باعث تسهیل در رفت و آمد گردشگران شود.

حسین زارع صفت با اشاره به ظرفیت های زیاد نیشابور در صنعت گردشگری افزود: نیشابور به دلیل نزدیكی به مشهد مقدس، از ظرفیت های بسیار بالایی در حوزه گردشگری و جذب توریست برخوردار است و بخش زیادی از گردشگران و زائرانی كه به مشهد مقدس مشرف می شوند، به نیشابور سفر می كنند.

وی نیشابور را برخوردار از ظرفیت های بسیار ارزشمند در حوزه میراث فرهنگی و مواریث مادی و معنوی یکی از شهرهای مهم گردشگری در خراسان رضوی دانست و تصریح کرد: راه اندازی قطار محلی فرصتی برای ارتقاء صنعت گردشگری در این شهرستان است.

مدیر كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: بر اساس آمارهای ارائه شده سالانه حدود هشت میلیون گردشگر داخلی و حدود 200 هزار گردشگر خارجی از كشورهای مختلف از جمله كشورهای عربی، آسیایی و اروپایی به نیشابور سفر می كنند كه تامین زیر ساخت های صنعت گردشگری می تواند این رفت و آمد را تسهیل كند.

قطار دو واگنه حومه‌ای نیشابور–بینالود–مشهد با بهای 3500 تومان باظرفیت جابه جایی روزانه 400 مسافر هر روز در ساعت 4:45 از نیشابور حرکت می کند و در ساعت 17 از مشهد بر میگردد. 

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.