سرپرست شورای عالی انقلاب یمن گفت: ما هیچ‌گونه تهدیدی علیه همسایگان و کشتیرانی بین‌المللی نکرده‌ایم.

ما هیچ‌گونه تهدیدی علیه همسایگان و کشتیرانی بین‌المللی نکرده‌ایمبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ "طایف القانص" سرپرست شورای عالی انقلاب یمن در دیدار با ولایتی که صبح امروز در مرکز تحقیقات و استراتژیک برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت فاجعه منا اظهار داشت: بی‌تردید همانگونه که گفته شد، روابط ایران و یمن به هزاران سال پیش باز می‌گردد.

وی ادامه داد: همانطور که در گذشته ایران در زمان اشغال یمن توسط حبشه در کنار ملت یمن ایستاد، امروز نیز ما در مقابل یک حملات وحشیانه قرار گرفته‌ایم که جمهوری اسلامی ایران همراه ماست.

سرپرست شورای عالی انقلاب یمن گفت: برای ما همین افتخار بس است که بر محور مقاومت قرار داریم و در برابر زورگویی صهیونیسم و آمریکا در منطقه ایستاده‌ایم.

طایف القانص ادامه داد: ما حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران را از یمن ارج می‌نهیم، اما انتظار داریم با توجه به حجم این حملات حمایت‌ها بیشتر شود.

وی تصریح کرد: وضعیت انسانی در یمن در حال حاضر در یک مرحله فاجعه‌آمیزی است و با توجه به تجاوز ظالمانه و محاصره‌ای که یمن از دریا و زمین قرار گرفته است، این تجاوز هم مردم یمن و هم کل زیرساخت‌های یمن را مورد تجاوز قرار داده است که درپی آن انهدام کامل مدارس، پل‌ها، بیمارستان‌ها و آثار تاریخی یمن را به همراه دارد.

سرپرست شورای عالی انقلاب یمن خاطرنشان کرد: حملاتی علیه غیرنظامیان صورت می‌گیرد، بدون اینکه بین نظامی و غیرنظامی تفاوتی قائل باشند.

طایف القانص با اشاره به آمار تعداد شهدای یمن گفت: آمار تعداد شهدای یمن شهدای غیرنظامی که از سالخوردگان و کودکان هستند، به 13 هزار نفر رسیده و 20 هزار نفر نیز زخمی هستند که این نتایج تجاوز است و به هرحال نتایج این تجاوز در بخش‌های خصوصی نیز مشهود می‌باشد.

وی گفت: دشمن شرط بسته بود ظرف 10 روز اراده مردم یمن را بشکند اما در حال حاضر حدود 7 ماه است که نتوانسته است کاری انجام دهد، بلکه کمیته‌های مردمی توانسته‌اند الگوی نظامی ارائه دهند و بر نحوه استفاده از تاکتیک‌های نظامی توانسته‌اند به خاک دشمن نفوذ کنند که البته در سایه فضل خداوند متعال و اراده مردم یمن به دست آمده است.

سرپرست شورای عالی انقلاب یمن با بیان اینکه این تجاوز آنی نبوده، بلکه از قبل برنامه‌ریزی شده بود، اظهار کرد: این انقلاب به پیروزی رسید برای اینکه بتواند با ابزارهای سعودی که سعی در شکست این انقلاب داشتند، مقابله کند.

طایف القانص افزود: ما هیچ‌گونه تهدیدی علیه همسایگان عنوان نکرده‌ایم و به هیچ وجه شرکت کشتیرانی بین‌المللی را تهدید نکرده‌ایم، بلکه ما دست خودمان را به سوی جامعه بین‌المللی دراز کرده‌ایم و امروز نیز خواهان صلح و مبارزه با تروریسم هستیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: القانص ، ایران ، یمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار