مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه وبویراحمد گفت: هم اکنون حدود 275 کودک کار خیابانی در سطح استان شناسایی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ، عیسی گرجی زاده  افزود :گفت: این کودکان نیز به عنوان بخشی از شهروندان جامعه حق برخورداری از انواع امکانات و تامین نیازها و خواسته های دوران خود را دارند.

وی بر ضرورت توجه و اهتمام ویژه خانواده ها، مسوولان و نهادهای فرهنگی و اجتماعی نسبت به شناخت ویژگی ها، نیازها و خواسته های کودکان و نوجوانان تاکید کرد.

گرجی زاده تعداد اعضای فعال کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این استان را هم اکنون حدود 21 هزار نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد بیش از 11 هزار نفر پسر و مابقی نیز دختر هستند.

وی از کمبود فضای مناسب فرهنگی برای کودکان و نوجوانان در برخی شهرها و مناطق مختلف استان خبر داد و یاداور شد: قلعه رئیسی، دیشموک، سوق، سرفاریاب و چاروسا از جمله مناطق فاقد اماکن فرهنگی ویژه گروه سنی کودک و نوجوان هستند.

وی ایجاد مراکز و اماکن فرهنگی ویژه کودکان و نوجوانان را در جهت بسترسازی برای رشد و شکوفایی استعدادهای این گروه سنی ضروری دانست.

گرجی زاده گفت: جشن ویژه روز کودک و ایجاد زنجیره دوستی و لبخند با حضور برخی کودکان و نوجوانان موفق در حوزه های مختلف استان، برگزاری جشنواره قصه گویی، نمایشگاه اثار اعضا و مربیان از مدارس و مهدکودک های استان،برپایی نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی از مهمترین برنامه های گرامیداشت روز جهانی کودک در این استان است.

وی دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، امام جمعه یاسوج و استاندار کهگیلویه وبویراحمد با حضور جمعی از کودکان و نوجوانان عضو کانون ، حضور در روستاها و برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی و هنری و بازدید از کانون های اصلاح و تربیت و برخی مراکز توانبخشی کودکان را از دیگر برنامه های گرامیداشت هفته کودک در این استان ذکر کرد.

از 15 تا 21 مهر به نام هفته گرامیداشت کودک نام گذاری شده است.

انتهای پیام /گ
برچسب ها: کودک ، کار ، توانبخشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.