مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل گفت: در 6 ماهه امسال بیش از 3 میلیون 840 هزار رأس دام زنده در استان اردبیل مورد واکسیناسیون قرار گرفته‌ است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ صادق صالحی ضمن گرامیداشت 14 مهرماه، روز دامپزشکی، افزود: در 6 ماهه نخست امسال بیش از 3 میلیون 840 هزار رأس دام زنده مورد واکسیناسیون قرار گرفته‌اند و هم چنین واکسیناسیون تب برفکی در استان اردبیل نیز نسبت به سال‌های گذشته افزایش قابل قبولی داشته است به طوری که هم اکنون بیماری تب برفکی کمتر در دام زنده استان اردبیل مشاهده می‌شود.

وی گفت: دامپزشکی استان اردبیل نظارت همه جانبه‌ای در نحوه کشتار دام و عرضه محصولات دامی و طیور دارد و این نظارت خوشبختانه نسبت به سال‌های گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل افزود: در شش ماهه اول امسال 994 رأس گوسفند و گاو مورد واکسیناسیون بیماری تب مالت قرار گرفته‌اند که دامپزشکی استان برای مقابله با بیماری‌های دامی اهتمام ویژه‌ای دارد و نیاز است تا در این راستا دامداران نیز همکاری لازم را با اداره کل دامپزشکی استان اردبیل داشته باشند.

صالحی با بیان اینکه در شش ماه اول امسال 8هزار 42 مورد تست بیماری سل در دامپروری صنعتی استان اردبیل انجام شده است بیان کرد: همچنین در این راستا 15 هزار و 940 مورد تست بیماری پروسلولز انجام شده است و 32 میلودن قطعه طیور نیز مورد واکسیناسیون قرار گرفته است.

وی با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم و قربانی کردن دام زنده توسط مردم اردبیل در دستجات عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، گفت: دامپزشکی استان اردبیل در ایام محرم نظارت همه جانبه‌ای در نحوه کشتار دام توسط همشهریان دارد و این طرح به صورت اساسی در تمام مناطق مختلف استان اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.