در نیمه نخست امسال بالغ بر 469 میلیارد ریال سرمایه گذاری در بخش صنایع معدنی استان زنجان صورت گرفته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان زنجان با بیان این مطلب گفت : در این مدت 4 پروانه بهره برداری صنایع معدنی در استان صادر گردیده است که زمینه اشتغال 227 نفر را فراهم نموده است.

وی میزان تولید سرب و روی و فرآوری آن را در استان زنجان بالغ بر 375 هزار تن دانست.

فغفوری به 14 فقره صدور و تمدید پروانه بهره برداری در استان اشاره کرد و یادآور شد : با راه اندازی این معادن زمینه اشتغالزایی 94 نفر در معادن استان فراهم گردیده است.

وی سرمایه گذاری ایجاد شده در معادن استان را بالغ بر 40 میلیارد ریال دانست و تصریح کرد : میزان استخراج مواد معدنی در 6 ماهه نخست سال جاری یک میلیون و 600 هزار تن می باشد.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان با اشاره به صدور و تمدید پروانه اکتشاف 15 معدن در استان عنوان کرد : میزان ذخیره اکتشاف شده در این معادن 9 میلیون و 360 هزار تن می باشد.

فغفوری با اشاره به اینکه کل ذخایر معدنی استان بالغ بر 500 میلیون تن می باشد گفت : موقعیت مکانی مناسب استان و مجاورت آن با استانهای صنعتی و مصرف کننده مواد معدنی شامل استانهای تهران ، آذربایجان شرقی و غربی ، قزوین ، همدان و گیلان و کردستان باعث استخراج و عرضه مواد معدنی از معادن و حمل آن برای مصرف در سایر استان ها می گردد .


انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.