به موجب توافقنامه مینسک، تعداد زیادی از تانک‌های مستقر در لوهانسک اوکراین از منطقه خارج شدند.

 به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک؛ "روسلان توچاک،" سخنگوی مقر عملیات ویژه جمهوری خودمختار لوهانسک در شرق اوکراین اعلام کردند بخش اصلی تانک‌هایی که در خط مقدم جبهه جنگ با دولت مرکزی مستقر بود، از منطقه خارج شدند. قرار است باقی تانک‌ها امروز شرق اوکراین را ترک کنند.

سخنگوی این مقر در ادامه گفت: فرمانده مقر عملیات ویژه لوهانسک و نمایندگانی از سازمان امنیت و همکاری عملیاتی اروپا روز گذشته به شرق اوکراین سفر کردند و از نزدیک شاهد اجرای مفاد توافقنامه صلح مینسک بودند. به موجب این توافق باید هرگونه تجهیزات جنگی از شرق اوکراین خارج شود. تاکنون بیشتر تانک‌های T-64 و T-72 از خط مقدم خارج شده‌اند. پس از آنکه در پایان روز سه‌شنبه تمام تجهیزات سنگین و زرهی از لوهانسک خارج شد، عملیات خروج تسلیحات ضد تانک از منطقه آغاز می‌شود. این تسلیحات شامل اسلحه ضد‌تانک D-48 و D-44 با کالیبر 85 و 84 میلی‌متری می شود.

در جریان اجلاس مینسک که 29 سپتامبر (7 مهر) برگزار شد، طرف‌های درگیر در اوکراین شامل نمایندگان دولت مرکزی و مخالفان پذیرفتند برای رسیدن به صلح، تجهیزات سنگین جنگی و اسلحه‌هایی با کالیبر کمتر از 100 میلی‌متر از مناطق شرقی جمع‌آوری شود. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار