جلسه استیضاح وزیر راه در حالی برگزار می‎شود که بسیاری از نمایندگان برای رایزنی در کنار صندلی‌های وزرا تجمع دارند.

این چه وضع استیضاح است!/بازارچه نامه‌نگاری نمایندگان در جلسه استیضاح آخوندی

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی بشگاه خبرنگاران جوان؛ در حالی امروز 14 مهرماه موضوع استیضاح وزیر راه و شهرسازی در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفت که بسیاری از نمایندگان با آغاز این جلسه با در دست داشتن برگه‌هایی در کنار صندلی وزرا تجمع کردند.

این در حالی است که در کنار میز وزرایی چون وزیر نفت، وزیر بهداشت و وزیر اقتصاد تجمعات نمایندگان بیش از پیش بوده و اینطور به نظر می‌رسد که هر کدام از آنها تقاضای دستوری بر نامه خود دارند.

وزیر اقتصاد و دارایی از جمله وزرایی است که صبح امروز در جلسه استیضاح عباس آخوندی شرکت کرده و پس از مستقر شدن در صندلی خود نمایندگان نامه‌های زیادی را به وی ارجاع می‌دهند بطوری که کیف دستی وزیر هرزچندگاهی باز و بسته می‌شود و یا اینکه وزیر کیف خود را روی میز قرار داده و نامه‌ها را درون کیف خود جای می‌دهد.

 دو تن از موافقان استیضاح وزیر راه در حالی نطق خود را به گوش نمایندگان رساندن که موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان به عنوان سومین ناظر موافق استیضاح وزیر راه در ابتدای اظهارات خود انتقادات تندی را نسبت به نظم جلسه به هیئت رئیسه مجلس داشت.

وی سپس به رئیس جلسه گفت: اگر می‌خواهید استیضاح مطرح نشود، بگویید چرا که در حال حاضر هیچ کس متوجه اظهارات موافقان استیضاح نیست.

موسوی لارگانی ادامه داد: این چه وضعی است! جناب آقای رئیس هیچ کس متوجه اظهارات استیضاح کنندگان وزیر راه نیست. اما لاریجانی در واکنش به اظهارات فریادگونه موسوی لارگانی گفت: آقای موسوی چندین بار به دوستان گفته شده که در کنار صندلی وزرا تجمع نکنند؛ اما با این حال افرادی را فرستادیم تا این موضوع را به گوش نمایندگان مجلس برسانند.

رسایی: آخوندی با اشتباه هیئت رئیسه از کارت زرد فرار کرد / لاریجانی: اتهام نزنید

در حالی جلسه استیضاح وزیر راه در مجلس در حالی برگزاری است که موافقان استیضاح وی یک به یک نطق خود را به گوش نمایندگان مجلس می‌رسانند.

حمید رسایی به عنوان چهارمین نماینده موافق استیضاح وزیر در ساعت 9:14 دقیقه نطق خود را آغاز کرد.

رسایی در ابتدای نطق خود  به شوخی نسبت به تجمع کنندگان صندلی وزرا گفت: نه. انگار هیئت رئیسه خودشان بیشتر شلوغ می‌کنند.

در ادامه لاریجانی در واکنش به اظهارات وی گفت: بفرمایید، اظهارات خود را آغاز کنید. 

رسایی در جواب لاریجانی بیان داشت: آقای رئیس اگر بخواهید می‌توانید با یک سخن به این تجمعات پایان دهید.

لاریجانی مجددا افزود: بفرمایید نطق خود را آغاز کنید، وقت شما در حال سپری شدن است.

رسایی در ادامه در پاسخ به لاریجانی بیان داشت:  این وقت من نیست. 

سرانجام نطق حمید رسایی آغاز شد، نطقی که پس از چند دقیقه به درخواست وی از اتاق کنترل مبنی بر پخش فیلم درنظر گرفته منتهی شد.

رسایی در حین پخش فیلمی که مرتبط با موضوع مسکن مهر بود با چندین عکس ناتوانی برخی از پروژه‌های مسکن مهر را برای مردم تشریح کرد.

گفتنی است عکس‌های نمایش داده شده فیلم رسایی مربوط به ناتمامی پروژه‌های مسکن مهر در شهرهایی چون: صفا، مهریز، پرند، قشم، قم و شوشتر و بیرجند بود.

در ادامه حمید رسایی به برخی از نقاط ضعف فعالیت وزیر در وزارت راه و همچنین مشکلات مردمی پیرامون مسکن مهر اشاره کرد و مجددا فیلمی را از تجمع تظاهرکنندگان مبنی بر ناتمامی پروژه‌های مسکن مهر پخش کرد؛ فیلمی که مردم در آن اظهاراتی را با مسئولین در میان می‌گذارند.  

رسایی همچنین در حین نمایش این فیلم خطاب به نمایندگان گفت: نمایندگان باید به این فیلم‌ها خوبتر نگاه کنند چرا که ما باید روز قیامت جوابگوی مردم باشیم.

لازم به ذکر است: این فیلم مربوط به اعتراض برخی مردم مبنی بر عدم تحویل پروژه‌های مسکن مهر در موعد مقرر بود.

این فیلم همچنین به اظهارات آخوندی در رابطه با پروژه مسکن مهر پرداخت و تیتر روزنامه وطن امروز را با عنوان آخوندی: «مسکن مهر مزخرف است» را نشان داد.

اما پس از نمایش این فیلم که برخی از مشکلات مردمی در آن واگو شد برخی از نمایندگان فریادهایی را بنابراین موضوع سر دادند که رسایی در جواب نمایندگان گفت: مردم گوش دهید برخی از نمایندگان دغدغه‌های شما را مسخره می‌کنند.

اما پس از پایان پخش فیلم تجمع کنندگان مسکن مهر در مقابل مجلس رسایی مجددا به تجمع نمایندگان مقابل صندلی وزرا اعتراض کرد و گفت: این شیوه‌ای است که متأسفانه وقتی برخی موافقان استیضاح در مجلس صحبت می‌کنند برخی با شلوغ بازی تلاش دارند تا حواس‌ها پرت شود اما در همین حین لاریجانی به رسایی گفت: بفرمایید. اظهارات خود را ادامه دهید.

اما در همین حین نمایندگان در واکنش به اظهارات رسایی با سردادن فریادهایی دو و دو کردند که رسایی در جواب نمایندگان از پشت تریبون گفت بله باید هم به این کار «دو» گفت.

اما سرانجام رسایی در بخش پایانی اظهارات خود پس از پایان پخش دو فیلم گفت: من سیاسی در اینجا حضور پیدا نکردم و به دلیل اینکه در قیامت باید پاسخگو باشم در این جلسه حاضر شدم.

همچنین رسایی در ادامه نطق خود به موضوع مشکلات رأی‌گیری سوال دوم نمایندگان از آخوندی در مجلس اشاره کرد و گفت: وزیر راه در جلسه‌ رأی‌گیری سوال دوم نمایندگان  با یک رأی از گرفتن کارت زرد فرار کرد که بعدا مشخص شد اشتباه بوده است.

 اما در ادامه رسایی با اشاره به همین نکته نطق خود را به پایان رساند که لاریجانی در پایان اظهارات رسایی به چند نکته اظهارات وی انتقاد کرد.

لاریجانی گفت: شما گفتید که وزیر راه از کارت زرد مجلس خلاصی پیدا کرده و این موضوع را به هیئت رئیسه مجلس مرتبط کردید که بنده باید در اینجا به شما بگویم چنین چیزی درست نیست و ما این موضوع را تأیید نمی‌کنیم.

در همین حین رسایی مجددا می‌خواست به پشت تریبون برگردد و پاسخ لاریجانی را بدهد که لاریجانی به وی گفت: شما صحبت‌های خود را ارائه کرده‌اید.

لاریجانی در ادامه بیان داشت: شما اتهامی به هیئت رئیسه وارد کردید که ما هم در حال حاضر جواب شما را دادیم. 

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: ما در بررسی‌های خود حرف شما را تأیید نمی‌کنیم چرا که رأی گیری مبنی بر دریافت کارت زرد در جلسه سوال از آخوندی انجام شد و این موضوع رأی لازم را نیاورده است.

لاریجانی در ادامه براساس آماری تصریح کرد: ما درباره اظهارات شما از هیئت رئیسه خواستیم تا آمار جلسه مذکور را بیرون بیاورد تا شبهه‌ای در این موضوع باعث زیر سوال رفتن فعالیت هیئت رئیسه نشود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه نتیجه آمار جلسه مذکور را شرح داد و گفت: طبق آمار حاضرین آن جلسه 211 نفر، آرای محفوظه 199 نفر، بدون رأی 12 نفر، موافق 107 نفر، مخالف 84 و رأی ممتنع 8 نفر بوده است، بنابراین اختلاف یک رأی هم نبوده و کاملا این موضوع قانونی است. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار