یکی از راههای تامین هزینه بیماران بالای 14 سال مبتلا به سرطان‌،‌ برگزاری بازارچه‌های خیریه است.

شهرزاد آیرم مدیرعامل موسسه خیریه سما در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: وظایف این سازمان ارائه پیامی تحت عنوان اینکه اگر چند نفر در اثر سرطان فوت می‌کنند اما در مقابل افرادی نیز وجود دارند که بدون تغییر نوع زندگی خود،‌ چندین سال است که زنده هستند.

وی در خصوص منابع مالی این موسسه گفت: بازارچه‌های خیریه که تاکنون 9 دوره از آن برگزار شده است و امسال نیز این بازارچه در مورخ 13 مهر  افتتاح و تا 17 مهر ماه نیز ادامه دارد. 
 قلک‌های مربوطه،  کمک‌های نقدی.
این کمک های مالی در راستای خدمات دارویی، مستمری و خدمات دیگر بیماران مبتلا به این بیماری صرف می‌شود. این موسسه کاملا مستقل است و کمک‌های دولتی ندارد، البته شهرداری کمک‌هایی در جهت نصب بیلبورد کرده است.

وی در خصوص روند حمایتی این سازمان گفت: خود بیماران مبتلا به سرطان مراجعه می‌کنند،‌ البته گاهی هم بیمارانی که بهبود می‌یابند،‌ این موسسه را به دیگری معرفی می‌کنند. پس از آن ما از فرد مراجعه کننده استعلام می‌گیریم تا از سرطان وی آگاه شویم،‌ البته این استعلام کامل است و ابعاد مختلفی از جمله: وضعیت زندگی فرد، وضعیت روحی و مالی و سایر ابعاد را در نظر می‌گیرد و در نهایت کمیسیون تشکیل می‌ دهد.

آیرم در خصوص میزان افراد فوتی گفت: تعداد افراد فوت شده اینجا،‌ بسیار پایین و حدود 3 درصد است. البته ما معتقدیم که این مطلب بیان نشود تا بیماران روحیه خود را از دست ندهند.

وی در خصوص اسامی فرزندان سمر بیان کرد: ما در 1 ماه آینده‌،‌ اسامی فرزندان سمر را در سایت قرار می دهیم.

موسس این موسسه در خصوص مشکلات افزود: مشکل ما دیده نشدن است، همچنین زیرساخت ها نیز باید کامل شوند و سازمان‌ بطور کامل ارزش محور شود، بطوریکه از لحاظ،‌ ذهنی، کلامی و فیزیکی به فرد صدمه نزنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار