جان باختن هزاران نفر از مسلمانان و ضیوف الرحمان در منا حادثه ای بود که دنیای اسلام را در شوک فرو برد و عید آن ها را به عزا تبدیل کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، علی رسول زاده،در نطق پیش از دستور جلسه شورای شهر اظهار کرد: این روزها همه ما سوگوار جان باختن هزاران نفر از مسلمانان و ضیوف الرحمان در حادثه خونبار عید قربان منا هستیم.

وی با تاکید بر اینکه بررسی اجمالی این حادثه در خوشبینانه ترین حالت مؤید بی مبالاتی و بی مسئولیتی رژیم بی کفایت سعودی است، افزود: رژیم بی کفایت سعودی به جای تمرکز بر انجام وظیفه اصلی خود در حمایت و مراقبت از امنیت حجاج، خود را سرگرم حمله به کشورهای مسلمان و خونریزی و چپاول در منطقه کرده است.

به گفته این عضو شورای اسلامی شهر کاشان، حدس و گمان های جدی تری نسبت به دخالت اغراض و دسیسه های پنهان چینی ها در این حادثه نیز موجود است که در آینده برخی ابعاد خطرناک آن عیان و آشکار خواهد شد.

وی تصریح کرد: باید باور کنیم ریشه و منشأ همه این مشکلات سیاست های خصمانه و حضور استکباری آمریکای جنایتکار است و تنها راه برون رفت از این مشکلات در جهان اسلام، تبعیت از رهنمودهای راهبردی مقام معظم رهبری و پافشاری بر اصول انقلابی و مبارزه با استکبار جهانی است.

رسول زاده، با اشاره به اصولی که به وضوح در مکتب امام و رهبری تبیین شده است، ادامه داد: در این میان بر اساس آخرین دیدگاه ها و دغدغه های مقام معظم رهبری باید تمام راه های نفوذ آمریکا را در تمام لایه های امنیتی، سیاسی و فرهنگی مسدود کنیم و اجازه ندهیم با رسوخ در اندیشه های انقلابی، ما را به مردمانی بی تفاوت، فریب خورده و منفعل بدل سازد.

وی با اشاره به صحنه پیش آمده در این چند روز در خصوص شبهه پراکنی های فراوان در محیط های مجازی بیان کرد: به سخره گرفتن باورها و آیین های مسلمانان توسط عده ای از افراد معلوم الحال و تکثیر وسیع آن در میان خانواده ها و جوانان همه را نگران کرده است.

عضو شورای اسلامی شهر کاشان در ادامه به مسئولیت سنگین شورا در طراحی، سیاست گذاری و پیگیری های هوشمندانه را اشاره کرد و یاد آور شد: به نظر می رسد ما در شورای شهر کاشان مجموعه دستگاه شهرداری را به سمت و سویی هدایت کنیم تا در موارد مرتبط، رهنمودهای رهبری را در برنامه های خود پیاده سازی کند.

رسول زاده تصریح کرد: تحقق رهنمودهای رهبری توسط شهرداری می تواند با 3 محور اساسی و حیاتی سیاست های اقتصاد مقاومتی و حرکت در جهت خودکفایی شهری و حمایت از تولید داخل، توسعه خدمتگزاری به مردم و تقویت کارآمدی دستگاه های حکومتی در انجام وظایف و پیگیری سیاست های روشن و هوشمندانه فرهنگی در جهت ایمن سازی شهروندان برای مقابله با آسیب ها و تهدیدات عملیاتی باشد.

وی در پایان با آرزوی طلب غفران و رحمت واسعه الهی برای ارواح جان باختگان حادثه منا شفای عاجل مصدومین این حادثه و اعطای اجر و صبر جزیل به بازماندگان آن را از خداوند منان خواستار شد. 

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.