سعید سرکار از انتشار روزانه بیش از 17مقاله در حوزه فناوری نانو خبر داد.

به گزارش خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ،  در مراسم افتتاحیه هشتمین نمایشگاه فناوری نانو که امروز در نمایشگاه بین المللی تهران سالن خلیج فارس برگزار شد، سعید سرکار دبیر ستاد توسعه فناوری نانو در خصوص زمان برگزاری جشنواره گفت: زمان برگزاری هشتمین نمایشگاه فناوری نانو با اتمام سند 10 ساله اول نانو فناوری سندی که 10 سال پیش در پیرو رهنمودهای رهبر انقلاب اسلامی تدوین شد مصادف شده است. 

طبق این سند تولید ثروت از طریق فناوری نوظهور نانو و بهبود کیفیت زندگی مردم و قرار گیری کشور در بین 15 کشور برتر دنیا در این حوزه از برنامه‌های ما بود. 

مهمترین فعالیتی که در این حوزه انجام شد ترویج این فناوری در سطح دانش‌آموزی بود و امسال هشتمین المپیاد نانو دانش‌آموزی را برگزار کردیم و هم‌اکنون 49 آزمایشگاه فناوری نانو را در پژوهشگاه‌ها به صورت فعال داریم . 

وی در خصوص پیام این جشنواره گفت: در این جشنواره 15 تجهیزات پیشرفته آزمایشگاهی مرتبط با فناوری نانو که کاملا ساخت کشور می‌باشد وجود دارد و این موجب خودباوری و افتخار بخصوص در بین دانش‌آموزان کشور می‌شود. 

سرکار ادامه داد: در سال 2000 میلادی که بحث نانو کمتر از 5 نفر متخصص و فقط 10 مقاله از 4 استاد داشتیم که هم‌اکنون این مقدار به 24 هزار نفر متخصص این فناوری و انتشار بیش از 17  مقاله در روز رسیده است . رتبه کشور در حوزه فناوری نانو در سالهای اولیه 59 دنیا و ششم کشورهای اسلامی بود.امروزه کشور ما رتبه هفتم این فناوری را در دنیا و رتبه نخست این فناوری در کشورهای اسلامی را به خود اختصاص داده است. 

وی در خصوص تولید علم کشور در حوزه فناوری نانو اظهار داشت: بیش از 25 درصد تولید علمی کشور در حوزه فناوری نانو یا به عبارتی یک چهارم تولید علمی کشور در این حوزه است.

سرکار با اشاره به عقیده مقام معظم رهبری ادامه داد: علم و فناوری در کنار هم کشور را به نتیجه می‌رساند و ایران باید به یکی از مراجع علمی دنیا تبدیل شود. ایران فقط در حوزه تولید علم و مقاله پیشرفت نداشته و بیشتر تکیه ما بحث تولید علم و ارتقاء کیفیت زندگی مردم می‌باشد.

سرکار در پایان بیان کرد: فشار تحریم‌ها عصاره توانمندی‌های متخصصین کشور را کشید و توانستیم با دو استراتژی تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته که کاملا ساخت کشور است را عرضه کنیم، همچنین بحث امروز ما انتقال تکنولوژی نمی‌باشد بلکه تبادل تکنولوژی است و همچنین بیش از 11 صنعت در کشور از فناوری نانو استفاده می کنند که امیدواریم این میزان را افزایش دهیم. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.