عضو هیئت رئیسه مجلس از لغو برنامه سرکشی نمایندگان از حوزه‌های انتخابیه در هفته آتی خبر داد.

برنامه سرکشی نمایندگان از حوزه‌های انتخابیه در هفته آینده لغو شد/ ارجاع طرح برجام به کمیسیون امنیت ملیبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالرضا مصری در جمع خبرنگاران از تصمیم هیئت رئیسه مجلس جهت لغو برنامه سرکشی نمایندگان از حوزه‌های انتخابیه در هفته آینده خبر داد. 
 
وی افزود: عمده‌ترین دلیل مبنی بر این تصمیم، رسیدگی به طرح یک فوریتی اقدام متناسب دولت در اجرای برجام بود. 
 
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با اشاره به سایر تصمیمات هیئت رئیسه مجلس گفت: ارجاع طرح اقدام متناسب دولت برای اجرای برجام، به کمیسیون تخصصی امنیت ملی از دیگر تصمیمات هیئت رئیسه مجلس بود. 
 
وی در ادامه متذکر شد: کمیسیون امنیت فردا یا در روزهای آتی برای بررسی طرح یک فوریتی برجام  جلسه خواهد داشت تا انشاالله روز شنبه هفته آینده نتیجه بررسی‌های این کمیسیون را در صحن علنی مجلس بررسی کنیم که در صورت این امر بدون شک طرح یک فوریتی برجام تا پایان هفته آینده مورد بررسی قرار خواهد گرفت. 
 
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با بیان این‌که برای در اولویت قرار گرفتن طرحی در مجلس، جمع‌آوری امضا ضروری است، تاکید کرد: ارجاع هر گونه طرح یک فوریتی و دوفوریتی به کمیسیون به هیچ عنوان برابر آیین نامه داخلی مجلس نیازمند جمع‌آوری امضا نیست ولی اگر بخواهیم همین طرح را در اولویت رسیدگی قرار دهیم باید از نمایندگان امضا جمع‌آوری کنیم. 
 
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که چرا با وجود این‌که طرح‌های کمیسیون ویژه طبق اصل 44 آیین‌نامه داخلی مجلس باید در کمیسیون ویژه بررسی شود قرار است در کمیسیون امنیت مورد بررسی قرار گیرد؟ گفت: تشخیص این موضوع با هیئت رئیسه مجلس است. 
 
مصری در پایان خاطرنشان کرد: با در نظر گرفتن نظرات و مخالف در این موضوع تصمیم بر این گرفته شد، چون کمیسیون امنیت ملی کمیسیونی تخصصی در این موضوع است باید طرح یک فوریتی برجام در این کمیسیون مورد بررسی قرار گیرد.
 
انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار