معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی جهرم از انجام تدابير لازم جهت پيشگيری از بروز بيماري های واگير در بين حجاج و اطرافيان آنها خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ دكتر كرامت الله رحمانيان گفت: با تلاش گروه پيشگيري و مبارزه با بيماري ها، از چند روز قبل اقدامات كنترلي جهت پيشگيري از بروز بيماري هاي واگير از جمله كروناويروس در جهرم آغاز شده و همچنان تا انتهاي برنامه پذيرايي تالارها ادامه خواهد داشت.

وی بیان کرد: از جمله اقداماتي كه تاكنون انجام شده شامل تهيه ليست حجاج از دفاتر زيارتي به همراه آدرس، نصب بنرهاي آموزشي در تمام تالار ها و اماكن بين راهي استقبال از حجاج، هماهنگي با مراكز شهري و روستايي جهت توزيع متون آموزشي و انجام مراقبت هاي بعدي، هماهنگي با بيمارستان ها در خصوص شيوه برخورد و مديريت بيماران، توزيع دستورالعمل بين پزشكان، حضور فعال در تالارهاي سطح شهر جهت بررسي وضعيت بهداشتي و هماهنگي با بهداشت محيط برای تشديد بازديد از اماكن طبخ و توزيع غذا است.

معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي جهرم ادامه داد: طبق بررسي هاي صورت گرفته موردي از بستري در عربستان در حجاج شهرستان مشاهده نشده البته اقدامات پيشگيرانه و كنترلي تا انتهاي برنامه پذيرايي حجاج ادامه پيدا خواهد كرد.

وي از حجاج خواست كه در صورت بروز علائم تنفسي يا اسهال تا 14 روز پس از بازگشت از سفر حج، سريعا به نزديك‌ترين مركز بهداشتي درماني مراجعه کنند.


انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.