سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل معتقد است که جان کری باید بخاطر این توافق استعفا دهد و امیدوار بود اسراییل به ایران حمله کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،جان بولتن سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل در سخنرانی خود در کنفرانس آزاد میدوست بنیاد آمریکای جوان، مانند گذشته به بیان اظهارات تندی علیه ایران و توافق هسته‌ای پرداخت.
 
 
پایگاه خبری واشنگتن اگزماینر (washingtonexaminer) خبر داد که جان بولتون در این سخنرانی ضمن ابراز انزجار از توافق هسته‌ای ایران، خواستار استعفای جان کری از سمت وزارت امور خارجه شد.
 
 
وی در این باره گفت:‌ " من به جان کری وزیر امور خارجه پیشنهاد می‌کنم استفعا دهد. بهترین چیزی که می‌توانیم امید داشته باشیم این است که دنیا برای 16 ماه به خواب رود زیرا وضعیت آن بهتر نخواهد شد."
 
 
بولتن در پاسخ به سوالی درباره اینکه "آمریکا چگونه می‌تواند توافق هسته‌ای را جبران کند"‌ مدعی شد که آمریکا جایگاه خود را از دست داده و این روند تا زمانی که رئیس جمهرو جدید سوگند یاد کند ادامه خواهد داشت.
 
 
وی با متهم کردن ایران به داشتن برنامه تسلیحاتی هسته‌ای گفت: " من شخصا معتقدم که ایران هرگز برنامه تسلیحاتی هسته‌ای خود را مذاکره نخواهد کرد و اینکه تنها جایگزین استفاده از نیروی نظامی بوده است. چیزی که امیدوار بودم اسراییل انجام دهد زیرا دولت اوباما قصد آن را نداشت."
 
 
وی مدعی شد که دست‌یابی ایران به سلاح هسته‌ای یا اقدام نظامی پیشگیرانه در منطقه از عواقب این توافق هسته‌ای هستند و افزود: " گمان می‌کنم برای هفت یا هشت سال، توافق فقط دو نتیجه خواهد داشت: ایران به سلاح هسته‌ای می‌رسد یا اینکه کسی با اقدام نظامی پیشگیرانه مانع آن شود."
 
منبع:جام نیوز
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.