پس از تیراندازی‌های روزهای گذشته در آمریکا، مدافعان کنترل سلاح گرم از اوباما خواستند در این زمینه اقدامات مناسب را انجام دهد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پولیتیکو، برخی از مدافعان کنترل حمل سلاح معتقدند باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا تمام تلاش خود را برای توقف خشونت با سلاح‌ گرم بکار نگرفته است. 

اوباما پس از تیراندازی مرگبار روز پنجشنبه در شهر روزبرگ ایالت اورگان آمریکا که به کشته و زخمی شدن 17 نفر منجر شد، انزجار خود را از این حادثه ابراز داشت. اما طرفداران کنترل سلاح گرم در آمریکا معتقدند اوباما به جای سخن گفتن درباره این واقعه، باید قانون حمل اسلحه را اجرا کند. منتقدان معتقدند تغییرات در سیاست حمل اسلحه، جزء شعارهای انتخاباتی اوباما بود؛ اما پس از انتخاب وی به عنوان رییس جمهور، این موضوع مسکوت ماند.

اوباما پس از قتل‌های صورت گرفته اعلام کرد از آذرماه سال 1392، 23 اقدام اجرایی برای کنترل اسلحه انجام داده است. براساس گزارش‌ها، تعداد زیادی از این اقدامات به طور کامل و یا بصورت عمده، اجرایی شده‌اند. 

همچنین فعالان کنترل سلاح‌های گرم از وزارت دادگستری آمریکا خواستند افراد دروغگویی را که تلاش دارند با دلایل واهی اسلحه تهیه کنند، تحت تعقیب قضایی قرار دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار