رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق تهران غیر قابل پیش‌بینی بودن اقتصاد، نقدینگی و نرخ ارز را از موانع بهبود شرایط کسب و کار عنوان کرد.

مهدی پورقاضی رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به موانع تسهیل کسب و کار در کشور گفت: یکی از موانع پیش روی کسب و کار نقدینگی است چرا که بخش قابل توجهی از این نقدینگی توسط دولت قفل شده است.

وی تصریح کرد: دولت باید در قدم اول برای راه‌اندازی کسب و کار در کشور بدهی خود را به بخش خصوصی به صفر برساند.

قاضی‌پور افزود: موضوع مهم دیگر غیرقابل پیش‌بینی بودن اقتصاد است چرا که تا زمانی که اطلاعات درست و دقیقی از تغییرات قیمت‌ها به خصوص در بخش حامل‌های انرژی و برق و سوخت وجود نداشته باشد سرمایه‌گذاران رغبتی برای سرمایه‌گذاری در کشور پیدا نمی‌کنند.

عضو هیأت نمایندگان اتاق تهران گفت: برای خروج از رکود نیاز به جذب سرمایه‌گذار داریم و در این راستا باید پیش‌نیازهای آن را آماده کنیم.

وی از رفتار دولت و بانک مرکزی در برابر نرخ ارز نیز انتقاد کرد و گفت: در قانون تصویب شده که متناسب با نرخ تورم نرخ ارز نیز تغییر کند اما متأسفانه این موضوع اجرا نمی‌شود و تعهدی هم در اجرای آن و یا تک نرخی شدن ارز وجود ندارد.

رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق تهران تصریح کرد: به طور کلی برای تسهیل کسب و کار مسائل موجود در اقتصاد کلان باید در اولویت قرار بگیرد تا شاهد بهبود در شرایط باشیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار