24 کشور از سراسر دنیا برای ارزیابی و تبادل نظر در خصوص وضعیت ایمنی در مدارس و برگزاری دومین نشست مدرسه ایمن در ایران حضور پیدا کردند.

به گزارش خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ، صبح امروز در راستای برگزاری دومین دوره نشست کشورها در خصوص ایمنی مدارس که در ایران برگزار می‌شود، حضور 24 کشور و 9 نهاد بین المللی از برخی مدارس تهران بازدید می‌کنند، در طی این مراسم تاکنون این هیات با حضور وال استروم معاون دبیر کل سازمان ملل در امور کاهش بلایای طبیعی مدارس از یکی از مدارس مقاوم شده، بازدید به عمل آورده است و نظرات آنها در خصوص وضعیت ایمنی مدارس مثبت ارزیابی کردند. 

بازدید 24 کشور از وضعیت ایمنی در مدارس ایران + تصاویر


بازدید 24 کشور از وضعیت ایمنی در مدارس ایران + تصاویر

بازدید 24 کشور از وضعیت ایمنی در مدارس ایران + تصاویر
در طی این مراسم یوسف بزرگی نیا استاد زلزله شناسی در آمریکا در خصوص روند فعالیت‌های ایمن سازی در مدارس ایران گفت: برای 16 هزار مدرسه برنامه ریزی شده است تا مقاوم سازی در آنها انجام شود و پروژه‌ای با این عظمت بسیار مورد توجه و حائز اهمیت است چرا که در کمتر نقطه‌ای از دنیا شاهد این کار با حجم انبوه خواهیم بود.

بازدید 24 کشور از وضعیت ایمنی در مدارس ایران + تصاویر
وی در ادامه خاطر نشان کرد:از نظر سطح علمی به خصوص ایران در وضعیت بسیار مناسبی قرار دارد و در ورکشاپ هایی که تاکنون برگزار شده است وضعیت متخصصان ایرانی در سطح علمی بالایی قرار داشته است.


وی با اشاره به این موضوع که پدیده زلزله مرز سیاسی نمی‌شناسد، گفت: در خصوص ایمن سازی در برابر زلزله باید از نقطه نظرات علمی در تمامی دنیا استفاده شود. 

بازدید 24 کشور از وضعیت ایمنی در مدارس ایران + تصاویر

یکی از اعضای انجمن‌های مربوط به زلزله شناسی که در این مراسم حضور پیدا کرده بود  نیز در خصوص وضعیت ایمنی مدارس در ایران گفت : با توجه به اقداماتی که در مدارس ایران انجام شده است وضعیت مناسبی از لحاظ ایمنی در مدارس را تاکنون و در طی این بازدیدها شاهد بوده‌ایم .

گفتنی است، در روز دوم این نشست و پس از انجام بازدیدها، دستورالعمل ها و مذاکراتی در خصوص بررسی ابعاد مختلف وضعیت ایمنی در مدارس انجام خواهد شد و نقطه نظرات تمام شرکت‌کنندگان در این خصوص مطرح می‌شود .



رئیسی رئیس سازمان توسعه و تجهیز مدارس در خصوص این نشست و اقدامات انجام شده برای آن گفت: سعی کردیم تصویری از مجموعه اقداماتی که در زمینه ایمن سازی مدارس انجام شده بود را برای این 24 کشور نشان دهیم. 

وی در ادامه افزود: سخت‌ترین بخش در مسائل عمرانی موضوع مقاوم سازی است که ایران در این زمینه اقدامات بسیار مثبتی را انجام داده است و هم مدارس مشارکتی و هم مدارس دولتی از این موضوع بهره‌مند شدند. 

رئیسی همچنین در خصوص وضعیت مدارس ایران از لحاظ ایمنی گفت: دو سوم مدارس استاندارد هستند و تنها یک سوم نیازمند مقاوم سازی هستند و بخش بسیار کمی از مدارس هستند که نیازمند مقاوم سازی باشند. 

وی در پایان با اشاره به اینکه برای دانش‌آموزان مدارس تخریبی هم فرصتی ایجاد شده تا دانش‌آموزان به مدرسه دیگر منتقل شوند که برآیند ساخت مدرسه به پایان برسد و به مدرسه خودشان منتقل شوند. 
















اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار