یاسوج ؛

زباله های عفونیِ مطب پزشکان سلامت مردم دهدشت را تهدید می کند

رییس اداره محیط زیست کهگیلویه گفت: زباله های عفونی مطب ها و خانه های بهداشت بدون هیچ گونه بی خطر سازی همراه زباله های عادی به محل دفن زبله های شهری حمل می شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، سید قدرت الله علی پور سهل انگاری دربی خطرسازی زباله ها از سوی متولیان را نوعی انتشار بیماری از سوی این نهادها ذکر کرد و افزود: براساس قانون مدیریت پسماند بی خطر سازی زباله های عفونی بر عهده تولید کننده است.

وی اظهارکرد: در سالهای جاری این موضوع چندین بار به مسوولان ذی ربط یادآوری شده است ولی تاکنون اقدامی در این راستا انجام نشد.

شهردار دهدشت نیز در این رابطه گفت: شهرداری هیچ گونه مسوولیتی در راستای جمع آوری زباله های عفونی ندارد.

جواد تخشا افزود: جمع آوری و بی خطر سازی زباله های عفونی به عهده تولید کننده است.

وی اظهارکرد: با توجه خطرات زیست محیطی و شیوع انواع بیماری، زباله های عفونی از سوی شهرداری جمع آورای و دفن می شود.

رییس مرکز بهداشت کهگیلویه با اشاره به اینکه زباله های عفونی بیمارستان در دستگاه زباله سوز بی خطر می شوند، گفت: زباله های عفونی تا مرحله بی خطر سازی به عهده تولید کننده است و بعد از آن به عهده شهرداری است.

سید محمد هاشم طاعتی با اشاره به رایزنی های انجام شده با مسوولان مطب ها افزود: تعدادی از پزشکان با بستن قرارداد زباله های عفوفی خود را به بیمارستان تحویل می دهند.

وی اظهارکرد: با توجه به اینکه زباله سوز بیمارستان ظرفیت بی خطر سازی زباله های عفونی شهر دهدشت را ندارد پزشکان تولید کننده زباله باید هزینه بی خطر سازی را پرداخت کنند.

طاعتی تصریح کرد: با توجه به حجم بالای تولید زباله های عفونی در سطح شهر باید مسوولان شهرستان و شهرداری اقدامات لازم جهت خرید دستگاه زباله سوز را انجام دهند.

گفتنی است شهر دهدشت مرکز شهرستان 132 هزار نفری کهگیلویه بیش از 60 هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام /ب
برچسب ها: زباله ، عفونی ، مطب ، پزشکان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.