محصولات غیر استاندارد از سطح شهر جمع آوری شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان مدیركل استاندارد استان خوزستان گفت: در شهریور ماه امسال کارشناسان این اداره کل تعداد 18 محصول مختلف از فروشگاه ها و واحدهاي توليدي استان خوزستان را به علت فروش و عرضه محصولات غیر استاندارد و نيز جعل نشان استاندارد توقیف و جمع آوری کردند.

رضا دهدشتی زاده گفت: از جمله اين محصولات مي توان به انواع مصنوعات طلا (زنجیر، دستبند، آویزچشم و... )، انواع تجهیزات بازی (سرسره بادی، سرسره پلی اتیلن، استخر توپ غیربادی و ترامبولین)، پرکن cng، محافظ کولر، بلوک پلی استایرن، بلوک سبک دیواری، پروفیل pvc درب و پنجره، کپسول گاز اکسیژن طبی، سبزی خردکن، همبرگر، کباب لقمه، رب گوجه رقیق شده، خرمای کبکاب، رطب مضافتی، لنت ترمز، آجر رسی ماشینی، خشت خام و دستمال کاغذی اشاره نمود. که در راستاي نظارت بر اجراي استانداردهاي اجباري و بازديد كارشناسان اين اداره كل از برخي مراكز توليد و عرضه صورت گرفته است.

وی افزود : همچنین از ابتدای سال تا به حال 118 محصول و وسیله در زمینه های مختلف از واحدهای تولیدی، واحدهای خدماتی، شهرهای بازی و مهدهای کودک توقیف شده است.

وی گفت: کالاهای مذکور به علت نداشتن پروانه کاربرد علامت استاندارد و یا جعل نشان استاندارد از بازار جمع آوری و توقیف شده اند.

دهدشتی زاده بیان کرد : کالاهای مذکور از جمله کالاهای مشمول مقررات استاندارد اجباری بوده و مطابق تبصره 4 ماده 9 قانون اصلاح قوانین و مقررات سازمان استاندارد ایران چنانچه در مرحله تمرکز، توزیع و فروش آنها انطباق و مغایرتی با قوانین استاندارد وجود داشته باشد، جرم محسوب شده و مطابق قانون با تولیدکنندگان و عرضه کنندگان متخلف برخورد خواهد شد.

وی از همشهریان و هم استانی های عزیز خواست در صورت مشاهده کالای مغایر با استاندارد و یا با کیفیت پایین مراتب را از طریق سامانه 1517 با این اداره کل درمیان بگذارند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.