عمل جراحی قلب با استفاده از فناوری چاپ سه‌بعدی + عکس

جراحان آمریکایی برای داشتن تصویری دقیق‌تر از قلب یک بیمار از فناوری چاپ سه‌بعدی برای عمل پیوند قلب استفاده کردند.

به گزارش خبرنگار باشگاه شبانه باشگاه خبرنگاران جوان ، جراحان آمریکایی برای داشتن تصویری دقیق‌تر از قلب یک بیمار 5 ساله از چاپ سه‌بعدی قلب کمک گرفتند تا بدین طریق عمل پیوند قلب سریع‌تر و مؤثرتر انجام شود. این دختربچه 5 ساله که از بیماری قلبی بسیار خطرناکی بانام قوس آئورتی دوگانه رنج می‌برد و تنها تا مدتی کوتاه قادر به ادامه حیات بود، اکنون به لطف این فنّاوری وضعیت جسمی او رو به بهبود است.

دکتر ریموند بروک از بیمارستان کودکان نیکلاوس میامِی در مصاحبه‌ای با اسکای نیوز گفت: درست کردن این مدل سه‌بعدی به کمک یک پرینتر حرفه‌ای حدوداً 9 ساعت به طول انجامید. به کمک این مدل درواقع من در حین عمل نمونه‌ای از قلب این کودک را در دست داشتم که به داشتن نمایی از قلب و شناسایی محل دقیق نقص قلبی و پیشبرد عمل بسیار کمک کرد.

برای تهیه این مدل ابتدا به کمک دستگاه اِم آر آی از اندام موردنظر بیمار اسکنی انجام می‌شود. سپس این تصاویر به کامپیوتر انتقال داده و کامپیوتر نیز آن را به مدلی سه‌بعدی تبدیل می‌کند. هزینه ساخت هر یک از این مدل‌های 400 پوند است. در کارخانه تولید مدل‌های سه‌بعدی واقع در کمبریج شایر مدل‌های بسیار زیادی برای تشخیص محل حفره‌های دندان، سنگ کلیه و انواع تومور تولید می‌شود. به گفته فعالان این صنعت، این فناوری روزبه‌روز با استقبال بیشتری مواجه می‌شود زیرا اگر پزشکی محل دقیق نقص یا بیماری را بداند طول دوره عمل جراحی بسیار کاهش می‌یابد.

استفاده از فناوری چاپ سه‌بعدی  برای عمل جراحی قلب + تصاویر

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار