نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: فرهنگ استفاده از خودروهای عمومی و توسعه شبکه حمل و نقل توسط شهرداری قزوین کاری ستودنی است که نیازمند ترویج است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، داود محمدی در مراسم افتتاح توقفگاه بزرگ اتوبوسرانی شهرداری قزوین در ناحیه شهری مینودر که روز شنبه با حضور استاندار برگزار شد با اشاره به حادثه منا اظهارداشت: این ایام با بی کفایتی آل سعود به کام ملت تلخ شد لذا از وزارت خارجه انتظار داریم از همه ظرفیت ها برای تعقیب حقوقی و قضایی ملت ایران استفاده کند.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید از ظرفیت های سیاسی در الزام عربستان به رعایت قوانین بین المللی استفاده شود تا رنج و غم مردم التیام یابد.

توسعه حمل و نقل عمومی مولفه توسعه شهری

وی افزود: یکی از مولفه های توسعه شهری بهره گیری از ظرفیت حمل و نقل عمومی است و اولویت در شهرهای بزرگ و کلان در توسعه مونوریل، اتوبوس تندرو و مترو و در سایر شهرها تقویت شبکه عمومی مانند اتوبوسرانی و تاکسیرانی است.

محمدی یادآورشد: آينده ‌نگری شهرداری قزوين برای ارائه خدمات به شهروندان قابل تقدير است و احداث توقفگاه بزرگ اتوبوسرانی امام علی(ع) با بهره‌ گيری چند منظوره کار ارزشمندی است.

وی افزود: احداث توقفگاه بزرگ اتوبوسرانی امام علی(ع) برای پدافند غيرعامل که ظرفيت توليد آب، برق و استقرار هزار چادر را دارد نشان دهنده اين است که شهرداری قزوين در اجرای پروژه‌ها از همه ظرفيت‌ها برای ارائه خدمات به شهروندان استفاده می‌ کند.

نماینده قزوین اقدام شهرداری قزوين در احداث از پروژه توقفگاه بزرگ اتوبوسرانی امام علی(ع)، بازسازی ۲۰ دستگاه اتوبوس و راه‌اندازی يک دستگاه اتوبوس دو طبقه را ستودنی دانست و از اعضای شورای شهر و شهردار تقدير کرد.

محمدی بیان کرد: ترويج فرهنگ استفاده از حمل و نقل عمومی با توسعه ناوگان عمومی برای شهروندان از نظر صرفه اقتصادی و کاهش آلايندگی اطمينان بخش است.

وی با تقدير ازعملکرد مديرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوين گفت: بازسازی اتوبوس‌ها با بهترين کيفيت و شکل ظاهری خوب و با بهره وری بالا اقدام ارزشمندی است که جای تقدير دارد.

نماينده مردم قزوين، البرز و آبيک در مجلس شورای اسلامی افزود: در زمانی که با مشکل واردات اتوبوس به کشور مواجه هستيم بازسازی اتوبوس ها با تکيه بر توليد داخلی بهترين کاری است که توسط شهرداری قزوین صورت گرفته و این روند باید تداوم یابد.

در این مراسم ۲۰ دستگاه اتوبوس نوسازی و بازسازی شده سازمان اتوبوسرانی که هر کدام با ۴۰ میلیون تومان هزینه نوسازی شده است وارد شبکه حمل ونقل عمومی قزوین شد.

در ادامه مراسم از رانندگان نمونه و عوامل اجرايی ساخت توقفگاه اتوبوسرانی قزوین تجلیل شد.
آئين افتتاح توقفگاه بزرگ اتوبوسراني امام علی(ع)، و راه‌اندازی يک دستگاه اتوبوس دو طبقه  که با حضور نمايندگان مردم قزوين در مجلس شوراي اسلامي، استاندار، اعضای شوراي شهر، شهردار و ساير مسوولان استانی و شهری در ناحيه شهری مينودر در توقفگاه بزرگ اتوبوسراني امام علی(ع) برگزار شد.

منبع: مهر
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.