تاکنون حدود ۳۰ هزار نفر از ۱۰۰ کشور جهان وارد عراق و سوریه شده‌اند که اکثر آنها به "داعش" پیوسته‌اند.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ موج پیوستن به گروه تروریستی داعش همچنان ادامه دارد و بر اساس گزارشات واصله تاکنون حدود ۳۰هزار نفر به گروه‌های جهادگرا در سوریه و عراق پیوسته‌اند.

 مقام‌های سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا و دستگاه قضایی این کشور که هویت آنها فاش نشده، عنوان کرده اند که در میان این جهادگرایان، شمار زیادی از اتباع کشورهای غربی دیده می‌شود.

داوطلبان خارجی داعش دو برابر شدند

مقام‌های نهادهای اطلاعاتی و قضایی آمریکا می‌‌گویند، بیش از ۲۵۰ نفر از این داوطلبان از ایالات متحده آمریکا هستند، یعنی حدود ۱۰۰ داوطلب در سال راهی این گروهک تروریستی می شوند.

گفته می‌شود، از سال ۲۰۱۱ به بعد حدود ۳۰ هزار نفر از ۱۰۰ کشور جهان راهی عراق و سوریه شده‌اند. همین مقام‌های آمریکایی یک سال پیش گفته بودند، حدود ۱۵ هزار نفر از ۸۰ کشور جهان به این منطقه رفته‌اند که اکثر آنها به "داعش" پیوسته‌اند.

در هفته‌‌های گذشته این ادعا مطرح شده بود که ارتش ایالات متحده به عمد خطر "داعش" را کم‌اهمیت‌تر از آنچه هست نشان می‌دهد تا ثابت کند که مبارزه آمریکا علیه تروریست های داعش با موفقیت توأم بوده است. ولی گزارشی که  به کنگره آمریکا ارائه شده است، خلاف این ادعا را ثابت می‌کند.

بر اساس این گزارش، روند سربازگیری "داعش" از خارج از مرزهای عراق و سوریه، حتی یک سال پس از حملات هوایی نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا، بی‌وقفه ادامه دارد.

وضعیت بحرانی حاکم بر سوریه یکی از موضوع‌های اساسی مجمع عمومی سازمان ملل متحد در هفته گذشته بوده است.


منبع: نیویورک تایمز

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار