بر اساس یک گزارش، ارزش بازار فروش پهپاد تا سال 2024 به رقمی معادل 10 میلیارد دلار خواهد رسید.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از العربیه، در گزارش روز جمعه نشریه تخصصی «جینز اینتلیجنس ریویو» آمده است تقاضای روز‌افزون برای خرید هواپیماهای بدون سرنشین به دلیل استفاده‌های فراوان و فناوری پیشرفته آن‌ها‌، بازار فروششان را تا سال 2024 دو برابر خواهد کرد. پیش‌بینی می‌شود ارزش بازار فروش پهپادها تا سال مذکور، به 10 میلیارد دلار برسد.

بر اساس این گزارش، سال گذشته میلادی مقام نخست صادرات این هواپیماها به رژیم صهیونیستی تعلق داشت؛ اما آمریکا در حال پیشی گرفتن در این زمینه است. اروپای غربی به شدت تلاش می‌کند وابستگی خود را در زمینه  خرید پهپادها به آمریکا و رژیم صهیونیستی کاهش دهد. از همین رو، انتظار می‌رود کشورهای این منطقه تا سال 2024 به فروشی معادل 1.3 میلیارد دلار دست پیدا کنند.

کشورهای چین، روسیه، هند، کره جنوبی و ژاپن نیز در این زمینه حرف‌هایی برای گفتن دارند و رقبای سرسختی برای آمریکا، رژیم صهیونیستی و کشورهای اروپای غربی به شمار می‌روند.

آمریکا تاکنون از هواپیماهای بدون ‌سرنشین برای حمله به مناطق مختلف جهان از جمله افغانستان استفاده کرده است. این هواپیماها علاوه بر مصارف نظامی، کاربردهای بسیار دیگری دارند و در شهرهای پیشرفته جهان مورد استفاده قرار می‌گیرند. 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار