آی آر رحمان آهنگساز فیلم «محمد رسول الله» در گفتگو با خبرنگار
حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص دلیل اصلی همکاری با این فیلم گفت: قبل از هر چیز باید بگویم که من مسلمانم و افتخار میکنم حضرت رسول (ٌص) پایه و بنای دین ما است و نکته بعد با وجود اینکه آهنگسازی بیش از 103 فیلم را انجام دادم اما احساس میکنم ساختن آهنگ برای فیلمی در خصوص رسول الله به نوعی بازگشت به آن مبدأ و سر منشأ من است و از این جهت احساس برکت میکنم و این فرصت برای من بزرگترین نعمت است.
وی ادامه داد: بیشترین فیلمهایی که با آنها همکاری کردم، هالیوودی و تم هنری داشتند و اولینباری است که در ایران و یک فیلم و در خصوص فرهنگ و زبان عرب آهنگسازی میکنم به این خاطر جایگاه خاصی برای من خواهد داشت.
آی آر رحمان در خصوص بیان خاطره در طول مدت آهنگسازی فیلم «محمد رسول الله» اظهار داشت: در ابتدا به طور خاص میتوانم بگویم زمانی که برای اولین بار مجیدی را ملاقات کردم، سر صحنه فیلمبرداری بود که بسیار زیاد تحت تأثیر آن فضا قرار گرفتم و خاطرههای بعد آهنگسازی فیلم در ایران، پاریس، هند و مونیخ بود و همکاری با انواع و اقسام هنرمندهای بزرگ در این پروژه مانند یک گروه موسیقی به نام خلیل حیران، یک خواننده فلسطینی و... که میتوان گفت از بزرگترین خاطرههای دوران هنری من است.
وی در پاسخ به این سؤال که آهنگسازی فیلمهای عظیمی مانند «محمد رسول الله» باید چه المانهایی داشته باشد و تعریفش از یک موسیقی خوب، بیان کرد: موسیقی چنین اثری به طور خاص باید قدرت اشتغال و انعکاس معنویت را داشته باشد، بتواند به لایههای زیرین و روح اثر دست پیدا کند، تا حدودی سنتی باشد تا به موفقیت و نقطه دلخواه برسد.
این آهنگساز عنوان کرد: در خصوص سنتی بودن موسیقی فیلم «محمد رسول الله» باید بگویم که ما زیاد به این موضوع نپرداختیم و در حد نیاز استفاده کردیم، چون اگر در سطح گسترده در یک فیلمی که قرار است در دنیا اکران شود به یک موسیقی خاص اکتفا کنیم، با مخاطبان جهان ارتباط برقرار نمیکند و آن را پس می زنند.
آی آر رحمان در پایان خاطرنشان کرد: همکاری در فیلم «محمدرسول الله» مایه افتخار من است.
انتهای پیام/